پوشش گوگل با جمینای و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی در المپیک پاریس

گوگل عنوان «حامی رسمی هوش مصنوعی برای تیم ایالات متحده آمریکا» را به دست آورده و در مسابقات المپیک 2024 که از 24 جولای آغاز می‌شود، هوش مصنوعی Gemini نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.


avatar
شهاب زهرائی
02 مرداد 1403 | 4 دقیقه مطالعه
پوشش گوگل با جمینای و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی در المپیک پاریس

 با همکاری گوگل و  NBCUniversal، بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی این غول فناوری در طول این رویداد (المپیک پاریس ) به کار گرفته خواهند شد.

طبق توضیحات در پست وبلاگ گوگل، قابلیت نمای سه‌بعدی Google Maps در طول این رویداد مکان‌های اطراف را نشان می‌دهد و همچنین اطلاعاتی را درباره رویدادهای مختلف ارائه می‌کند.

حضور گوگل به عنوان حامی رسمی هوش مصنوعی در المپیک 2024 و استفاده از هوش مصنوعی Gemini، نشان‌دهنده تاثیر عمیق فناوری در رویدادهای بزرگ ورزشی است. این همکاری می‌تواند تجربه جدیدی برای تماشاگران و شرکت‌کنندگان فراهم کند، زیرا با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته مانند نمای سه‌بعدی Google Maps، اطلاعات دقیق‌تری از مکان‌ها و رویدادها به دست می‌آید. این اقدام گوگل نه تنها نوآوری در پوشش ورزشی را نشان می‌دهد، بلکه تعهد این شرکت به بهبود تجربه کاربران و افزایش دسترسی به اطلاعات مفید را نیز برجسته می‌کند.

پوشش گوگل با جمینای و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی در المپیک پاریس

استفاده از هوش مصنوعی حاشیه‌ساز گوگل  AI Overview

به‌عنوان بخشی از این همکاری برای تبلیغ قابلیت‌های Gemini و سایر ابزارهای هوش مصنوعی گوگل، گویندگان و مفسران به قابلیت جستجوی AI Overviews دسترسی خواهند داشت تا بتوانند به‌راحتی پاسخ سوالات مربوط به المپیک را پیدا کنند. AI Overviews همان قابلیتی است که اخیراً با ارائه پیشنهادات عجیب مانند “اضافه‌کردن چسب به پیتزا” خبرساز شده بود.

همچنین، «لزلی جونز»، کمدین آمریکایی، در این مسابقات تابستانه حضور خواهد داشت و بخشی برای طرفداران را مدیریت کرده و با کمک Gemini به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد.

این همکاری در حالی اعلام شده است که NBCUniversal، مسئول پخش مسابقات در ایالات متحده، به‌دنبال مدرن‌کردن پوشش خود است تا بتواند مخاطبانی که مسابقات زنده را تماشا نمی‌کنند و بینندگان جوانی که به تماشای کلیپ‌های آنلاین عادت کرده‌اند را جذب کند.

دن لوینگر، رئیس بخش مشارکت‌های المپیک و پارالمپیک در NBCUniversal، می‌گوید: “از همکاری با گوگل بسیار هیجان‌زده هستیم تا بتوانیم عناصر خلاقانه و جذابی را ارائه کنیم که پوشش مسابقات پاریس را برای مخاطبان ما ساده کرده و این احساس را به هر بیننده می‌دهد که انگار واقعاً در پاریس است.”

این همکاری نشان‌دهنده تلاش‌های نوآورانه برای بهبود تجربه تماشای رویدادهای ورزشی بزرگ است. استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند Gemini و    AI Overviewsمی‌تواند تعامل و دسترسی به اطلاعات را برای تماشاگران افزایش دهد.

حضور چهره‌هایی مانند لزلی جونز نیز می‌تواند به جذابیت بیشتر این پوشش کمک کند و نسل جوانی را که به تماشای کلیپ‌های آنلاین عادت کرده‌اند، جذب کند. این اقدامات نشان‌دهنده تعهد NBCUniversal به مدرن‌سازی و به‌روزرسانی روش‌های پوشش خود است و همکاری با گوگل می‌تواند به تحقق این هدف کمک شایانی کند.

هوش مصنوعی گوگل و دیگر کمپانی های بزرگ دنیا مانند سامسونگ در حال رقابت برای جذب حداکثری توجه کاربران هستند تا دنیای آینده انسان را با کمک ابزار هوش مصنوعی متحول کنند. برای مثال گوشی های هوشمند سامسونگ و همچنین گوشی های اپل که مجهز به پردازش های هوش مصنوعی هستند تا حدودی توانسته اند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. 

 

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد