استقبال پیکسل از پذیرش فناوری RCS توسط آیفون

فناوری RCS یا خدمات ارتباطی غنی، امکاناتی همچون چت گروهی، اشتراک‌گذاری فایل‌های رسانه‌ای با کیفیت بالا، ارسال گیف و نمایش تیک خواندن پیام را به کاربران ارائه می‌دهد.


avatar
زهرا حسینی
03 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

گوگل در سری تبلیغات خود با عنوان “بهترین گوشی‌ها برای همیشه” (Best Phones Forever)، برتری گوشی‌های پیکسل نسبت به آیفون را به نمایش می‌گذارد. در جدیدترین ویدیوی این مجموعه، به‌طور طعنه‌آمیزی ورود آیفون به دنیای پیام‌رسانی RCS مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در این ویدیوی تبلیغاتی، پیکسل 9 و آیفون 15 پرو در یک جلسه درمانی حضور دارند تا درباره مشکلات ارتباطی‌شان صحبت کنند. در این جلسه، آیفون به پیکسل خبر می‌دهد که بالاخره به فناوری RCS پیوسته است و حالا می‌تواند میم گربه را با سایر گوشی‌های دنیا به اشتراک بگذارد. هر دو دستگاه از این اتفاق خوشحال می‌شوند و آن را جشن می‌گیرند.

صحبت‌های پیکسل و آیفون درباره مشکلات ارتباطی

فناوری RCS یا خدمات ارتباطی غنی، امکاناتی همچون چت گروهی، اشتراک‌گذاری فایل‌های رسانه‌ای با کیفیت بالا، ارسال گیف و نمایش تیک خواندن پیام را به کاربران ارائه می‌دهد. این فناوری به‌عنوان نسخه به‌روزرسانی شده‌ای از SMS توسط گوگل معرفی شده است. بااین‌حال، اپل همواره در پذیرش این فناوری مقاومت کرده و این اختلاف در سال‌های اخیر به نقطه‌ای تنش‌زا بین دو شرکت تبدیل شده است. حتی گوگل تا جایی پیش رفت که با یک کمپین عمومی از اپل درخواست کرد که از RCS استفاده کند.

تبلیغات سری Best Phones Forever گوگل، از بیش از یک سال پیش تاکنون به مقایسه و انتقاد از نقاط ضعف آیفون در مقابل گوشی‌های پیکسل پرداخته است. اولین ویدیوی این مجموعه که در اواسط سال 2023 منتشر شد، پیکسل 7 را نشان می‌داد که آیفون پرو اپل را به دلیل پایین‌تر بودن کیفیت آن دلداری می‌داد.

 در ویدیوهای دیگر، به مسائلی همچون اجبار اپل به استفاده از پورت USB-C توسط اتحادیه اروپا و نقاط ضعف آیفون در بخش‌هایی نظیر دوربین، نبود هوش مصنوعی و عمر باتری اشاره شده است.

این تبلیغات هوشمندانه گوگل به‌خوبی توانسته با طنز و طعنه به چالش‌های موجود بین دو شرکت بزرگ در حوزه فناوری بپردازد. تأکید بر مزایای گوشی‌های پیکسل در مقابل محدودیت‌های آیفون، رویکردی جالب و جذاب برای مخاطبان است.

کمپین گوگل نشان‌دهنده تمایل آن به نوآوری و چالش با وضعیت موجود است، درحالی‌که اپل در برخی حوزه‌ها از پذیرش تغییرات خودداری کرده است. این نوع تبلیغات طنزآمیز به‌خصوص در دنیای رقابتی فناوری، تأثیرگذاری بالایی دارد و مخاطب را به‌تفکر درباره انتخاب‌های خود وامی‌دارد.

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد