سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش

شرکت های بسیاری در ایران اقدام به واردات گوشی موبایل می کنند و در این میان سهم هر شرکت متفاوت است. معاون وزارت صمت اخیرا اعلام کرده است که سهم واردکنندگان از این پس بر اساس کیفیت خدمات پس از فروش آنها مشخص خواهد شد.


avatar
زهرا حسینی
21 خرداد 1403 | 2 دقیقه مطالعه
سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش

به گزارش ایسنا، علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، درباره شرایط فروش اینترنتی خودرو و رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل توضیحاتی ارائه کرده است. بر اساس توضیحات ارائه شده از این پس خودروسازان در فروش اینترنتی باید قبل از دریافت وجه، قرارداد فروش را به مشتری ارائه دهند تا مشتری به‌طور کامل در جریان شرایط قرارداد قرار گیرد. همچنین در خصوص معاملات آنلاین خرید خودرو شاه میرزایی گفت: (اگر خودروساز قبل از ارائه قرارداد وجه دریافت کند، این اقدام تخلف محسوب می‌شود و شرکت ها با جریمه هایی از سوی وزارت صنعت روبرو خواهند شد.)

  شاه‌میرزایی تصریح کرد که در صورت تکرار این تخلفات، شرکت‌های متخلف به نهادهای نظارتی معرفی خواهند شد. وی همچنین بر شفافیت در قراردادهای فروش خودرو تاکید کرد و اظهار داشت که براساس دستور وزیر صمت، نظارت‌ها بر نحوه رعایت ضوابط فنی فروش افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، شاه‌میرزایی از رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش خبر داد و اعلام کرد که این رتبه‌بندی بر سهمیه واردات واردکنندگان تاثیرگذار خواهد بود. این اقدام به منظور ارتقاء کیفیت خدمات پس از فروش و اطمینان از رعایت حقوق مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد.

در حال حاضر خدمات پس از فروش گوشی های موبایل در ایران کیفیت مناسبی ندارد و اکثر خریداران موبایل از خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت های فروشنده موبایل شکایت دارند. وزارت صمت می تواند با اجرای تمهیداتی در جهت بهبود کیفیت این خدمات اقدامات لازم را انجام دهد.

برای خرید  گوشی قسطی به فروشگاه کارت سر بزنید.

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد