عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 با تراشه‌های اسنپدراگون X

عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون X کوالکام در هفته جاری شروع شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که کوالکام همچنان در حال رقابت با اینتل، AMD  و اپل برای تقویت نوت‌بوک‌های آینده مبتنی بر Arm است. به همین دلیل، این شرکت قصد دارد طیف محصولات خود را گسترش دهد و در پی توسعه تراشه‌های ارزان‌تر از سری اسنپدراگون X است.


avatar
زهرا حسینی
30 خرداد 1403 | 2 دقیقه مطالعه

عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 با تراشه‌های اسنپدراگون X

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور فناوری، اخیراً در پستی در سایت Medium ادعا کرده است که رایانه‌های شخصی ویندوز 11 کوپایلوت پلاس با تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس تا پایان سال 2024 در قالب 2 میلیون لپ‌تاپ عرضه خواهند شد. مایکروسافت، دل، اچ‌پی، لنوو، سامسونگ، ایسر و ایسوس همگی از امروز شروع به عرضه نوت‌بوک‌های جدید با این تراشه‌ها کرده‌اند و برخی کاربران قبلاً این مدل لپ‌تاپ‌ها را دریافت کرده‌اند.

چشم‌انداز آینده

مینگ چی کو همچنین پیش‌بینی می‌کند که در سال 2025، تعداد رایانه‌های شخصی با سری اسنپدراگون X نسبت به سال 2024، بین 100 تا 200 درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش نشان‌دهنده اعتماد بیشتر بازار به توانایی‌های کوالکام در توسعه تراشه‌های قدرتمند برای نوت‌بوک‌های مبتنی بر Arm است.

با عرضه اولین لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون X، کوالکام گام مهمی در رقابت با اینتل، AMD  و اپل برداشته است. پیش‌بینی می‌شود که با گسترش طیف محصولات و توسعه تراشه‌های ارزان‌تر، کوالکام بتواند سهم بیشتری از بازار نوت‌بوک‌های مبتنی بر Arm را به دست آورد. رشد قابل‌توجه تعداد رایانه‌های شخصی با تراشه‌های اسنپدراگون X در سال 2025، نشان‌دهنده موفقیت این استراتژی خواهد بود.

تراشه‌های اسنپدراگون X

اسم رمز احتمالی تراشه ارزان‌قیمت کوالکام برای لپ‌تاپ‌ها

«مینگ چی کو»، همچنین ادعا می‌کند که کوالکام در سه‌ماهه چهارم سال 2025، پردازنده جدیدی با معماری ARM برای ویندوز عرضه خواهد کرد. نام رمز این تراشه Canim است و با استفاده از گره N4 TSMC ساخته خواهد شد. طبق یادداشت‌های او، این مدل برای رایانه‌های شخصی معمولی با قیمت‌های اولیه بین 599 تا 799 دلار طراحی شده است. در مقابل، ارزان‌ترین نوت‌بوک‌های بر پایه تراشه X کوالکام که این هفته عرضه می‌شوند، 999 دلار قیمت دارند.

این تحلیلگر همچنین اشاره می‌کند که در حالی که پردازنده Canim در رایانه‌های شخصی ارزان‌تر عرضه خواهد شد، همچنان توان پردازشی 40 TOPS (ترا عملیات در ثانیه) مشابه با تراشه‌های Snapdragon X Elite و Plus را حفظ خواهد کرد. این ویژگی مطمئناً تراشه Canim را برای کاربران عادی رایانه‌های شخصی جذاب‌تر می‌کند، زیرا قدرت پردازشی بالا را با قیمت مناسبتری ارائه می‌دهد.


خرید اقساطی لپ تاپ و گوشی بصورت آنلاین در کارت


تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد