سامسونگ برای نوزدهمین سال پیاپی، صدرنشین بی‌رقیب بازار جهانی تلویزیون

همچنین سامسونگ در آغاز سال 2024 این سال را «عصر تلویزیون‌های هوش مصنوعی» معرفی کرد.


avatar
زهرا‍ واقفی
15 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه
سامسونگ

سامسونگ اعلام کرده که برای نوزدهمین سال متوالی به‌عنوان بزرگترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده است. این موفقیت عظیم، نشان از تسلط سامسونگ بر بازار دارد، حتی در شرایطی که رقبایی قدرتمند مانند LG، Sony و برندهای چینی همچون Hisense و TCL در حال رقابت هستند. بر اساس گزارش سایت رسمی سامسونگ و داده‌های موسسه Omdia، سامسونگ در سه‌ماهه اول سال 2024 حدود 29.3 درصد از سهم درآمد تلویزیون را در اختیار داشته و فاصله بیش از 10 درصدی خود را با رقبای نزدیک حفظ کرده است. همچنین سهم حجمی این شرکت نسبت به سه‌ماهه چهارم 2023، یک درصد افزایش یافته و به 18.7 درصد رسیده است.

سامسونگ همچنین در آغاز سال 2024 این سال را «عصر تلویزیون‌های هوش مصنوعی» معرفی کرد و از تلویزیون‌های جدید  QLED، Neo QLED  و OLED خود در نمایشگاه CES 2024 رونمایی نمود. این تلویزیون‌ها اکنون در بازارهای مختلف به فروش می‌رسند و بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرده‌اند. به‌ویژه تلویزیون‌های Neo QLED و OLED، مورد تحسین گسترده قرار گرفته و سامسونگ هرسال فروش بیشتری از تلویزیون‌های پرچمدار خود گزارش می‌دهد. سامسونگ اعلام کرده است که تا 7 سال به پشتیبانی از تلویزیون های مجهز به هوش مصنوعی میپردازند.

میزان دقیق سهم سامسونگ در بازار انواع تلویزیون‌ها

تسلط سامسونگ بر بازار تلویزیون، نشان‌دهنده قدرت بی‌رقیب این شرکت در نوآوری و پیشگامی در تکنولوژی‌های تصویری است. با معرفی تلویزیون‌های هوش مصنوعی و تمرکز بر بهبود تجربه کاربری، سامسونگ نه‌تنها موفق به حفظ جایگاه خود در این صنعت شده، بلکه هر سال با عرضه محصولات جدید، رقبا را در فاصله‌ای قابل‌توجه پشت سر می‌گذارد. این موفقیت، تعهد این برند به کیفیت و نوآوری را به خوبی منعکس می‌کند. شرکت سامسونگ، مستقر در کره جنوبی، بیش از نیمی از بازار تلویزیون‌های پرچمدار (قیمت بالاتر از ۲۵۰۰ دلار) را با سهم ۵۲.۳ درصدی در اختیار دارد. در بازار تلویزیون‌های همه‌منظوره با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار، این سهم به ۵۵.۲ درصد می‌رسد.

همچنین در بخش تلویزیون‌های بزرگ، سامسونگ با ۲۹.۶ درصد بازار، در صدر قرار دارد. در بازار تلویزیون‌های ۸۰ اینچی یا بزرگ‌تر نیز، این شرکت ۳۴.۴ درصد سهم دارد. سامسونگ از سال ۲۰۲۲ با معرفی اولین تلویزیون QD-OLED  خود، تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه OLED فروخته که حدود ۲۷ درصد از فروش جهانی تلویزیون‌های OLED  را شامل می‌شود. سامسونگ با تسلط بر بازارهای مختلف تلویزیون، نشان داده که قدرت نوآوری و کیفیت ساخت بالا می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در رقابت باشد. به‌ویژه در بخش تلویزیون‌های پرچمدار و OLED، موفقیت این شرکت به‌خوبی نشان می‌دهد که توانسته است نیازهای مصرف‌کنندگان را در بالاترین سطح برآورده کند.

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد