رونمایی از آیپد مینی نسل ۷ با تراشه A17 Pro و قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل

این دستگاه تنها در چند رنگ جدید از جمله آبی، بنفش، استارلایت (سفید) و خاکستری عرضه خواهد شد.


avatar
زهرا‍ واقفی
25 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

در حالی که پیش‌تر انتظار می‌رفت اپل در اواخر این ماه از نسل هفتم آیپد مینی رونمایی کند، این شرکت به طور غیرمنتظره‌ای از طریق یک بیانیه خبری از جدیدترین تبلت خود پرده برداشت. آیپد مینی جدید به تراشه قدرتمند A17 Pro مجهز شده که اپل مدعی است سی‌پی‌یو آن ۳۰ درصد و پردازشگر گرافیکی‌اش ۲۵ درصد سریع‌تر از نسل قبل عمل می‌کند. همچنین، این تراشه دارای یک موتور عصبی پیشرفته است. از دیگر ویژگی‌های مهم آیپد مینی نسل هفتم می‌توان به پشتیبانی از اپل پنسل پرو و Wi-Fi 6E اشاره کرد. علاوه بر این، اپل به جای استفاده از درگاه لایتنینگ، این بار از پورت USB-C بهره گرفته است.

مشخصات فنی آیپد مینی نسل هفتم اپل

از نظر طراحی، تغییر چشمگیری در آیپد مینی جدید اپل دیده نمی‌شود؛ این دستگاه تنها در چند رنگ جدید از جمله آبی، بنفش، استارلایت (سفید) و خاکستری عرضه خواهد شد. اضافه کردن رنگ‌های تازه به آیپدهای اپل و آیفون های آن، در سال‌های اخیر به یکی از استراتژی‌های متمایز اپل تبدیل شده است. سایز نمایشگر نیز بدون تغییر باقی مانده و همچنان از صفحه‌نمایش ۸.۳ اینچی رتینا بهره می‌برد. همانند سری آیفون ۱۶، آیپد مینی نسل هفتم نیز از قابلیت هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کند، سیستمی که برخی ویژگی‌های کاربردی را به این دستگاه اضافه می‌کند. در بخش پشتی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فناوری Smart HDR 4 قرار گرفته و دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض برخوردار است.

قیمت آیپد مینی جدید از ۴۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی وای‌فای شروع می‌شود، در حالی که نسخه سلولار ۱۲۸ گیگابایتی ۶۴۹ دلار قیمت دارد. این دستگاه حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. مشتریان می‌توانند از همین حالا آیپد مینی را پیش‌خرید کنند و عرضه رسمی آن از ۲۳ اکتبر (۲ آبان) آغاز می‌شود.
تلاش اپل برای حفظ ثبات در طراحی آیپد مینی و تأکید بر عملکرد، به‌ویژه با استفاده از تراشه‌های قدرتمند و سیستم هوش مصنوعی، نشان‌دهنده رویکردی استراتژیک است که تمرکز بیشتری بر بهبود عملکرد و تجربه کاربری دارد تا بر تغییرات ظاهری.  این سیاست می‌تواند برای آن دسته از مشتریانی که بیشتر به عملکرد و کارایی اهمیت می‌دهند جذاب باشد. هرچند، برخی کاربران ممکن است انتظار تغییرات بیشتری در طراحی داشته باشند تا این محصول به یک آیتم تازه و نوآورانه‌تر تبدیل شود.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد