تست سقوط و مقاومت آیفون 16 پرو

مقاومت بدنه و نمایشگر آیفون 16 پرو با آیفون 15 پرو مقایسه شد.


avatar
زهرا حسینی
04 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

تست سقوط و مقاومت آیفون 16 پرو

در مراسم رونمایی سری آیفون 16، اپل اعلام کرد که مقاومت نمایشگر با استفاده از فناوری سرامیک شیلد تا 50 درصد افزایش یافته است. اکنون اولین تست‌های سقوط و مقاومت بدنه و نمایشگر آیفون 16 پرو منتشر شده‌اند تا ادعاهای اپل بررسی شوند. نتایج نشان می‌دهند که نمایشگر آیفون‌های جدید نسبت به نسل قبل مقاوم‌تر شده است، اما حاشیه‌های بسیار نازک آیفون 16 پرو می‌تواند نقطه‌ضعفی باشد که با یک ضربه ممکن است باعث از کار افتادن نمایشگر شود.

کانال یوتیوب AppleTrack به‌تازگی آیفون 16 پرو و آیفون 15 پرو را تحت آزمایش سقوط از ارتفاع‌های مختلف قرار داده است. در ویدیویی که منتشر شده، می‌بینیم که آیفون 16 پرو پس از برخورد به حاشیه‌های پایینی خود، دیگر قادر به روشن شدن نیست. درحالی‌که، نمایشگر آیفون 15 پرو با وجود این شرایط، همچنان به‌خوبی عمل می‌کرد.

تست سقوط و مقاومت آیفون 16 پرو

تست سقوط و مقاومت آیفون 16 پرو

در آزمایش سقوط، نمایشگر آیفون 16 پرو پس از برخورد از کار افتاد، اما عملکرد سرامیک شیلد آن نسبت به آیفون 15 پرو بهبود یافته است. اپل در مدل جدید خود نمایشگر را به‌گونه‌ای طراحی کرده که در هنگام سقوط، نمایشگر به‌طور کامل ترک برنمی‌دارد یا نمی‌شکند.

در مقایسه با آیفون 15 پرو، شیشه محافظ آیفون 16 پرو مقاومت بیشتری دارد. هرچند در بخش پشتی، هر دو مدل به میزان مشابهی دچار آسیب می‌شوند. با این حال، نازکی حاشیه‌های آیفون 16 پرو می‌تواند یک نقطه‌ضعف باشد، زیرا ضربه به این قسمت‌ها ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

کانال یوتیوب TechRax نیز مقاومت بدنه و نمایشگر آیفون 16 پرو را با ابزارهایی مانند چکش و چاقو مورد آزمایش قرار داده است. نتایج نشان می‌دهند که قاب تیتانیومی آیفون 16 پرو با چاقو خراشیده می‌شود و ضربه به دکمه‌های تنظیم صدا می‌تواند عملکرد آن‌ها را مختل کند.


آزمایش‌ها نشان می‌دهند که اپل با بهبودهایی در طراحی آیفون 16 پرو به‌خصوص در بخش نمایشگر، قدم مثبتی برداشته است، اما همچنان نقاط ضعفی در طراحی آن وجود دارد. حاشیه‌های نازک و حساس به ضربه و همچنین خراش‌پذیری فریم تیتانیومی مسائلی هستند که ممکن است کاربران را در استفاده روزمره به چالش بکشد. در مجموع، اپل در مسیر بهبود مقاومت محصولات خود پیشرفت داشته، اما هنوز نیاز به اصلاحات و بهبود در بخش‌های مختلف احساس می‌شود.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد