رونمایی از تصاویر سری هواوی نوا ۱۳ و اعلام تاریخ عرضه HarmonyOS Next

گوشی‌های نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو احتمالاً با چیپست Kirin 9010 و ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهند شد.


avatar
زهرا‍ واقفی
25 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

رونمایی از تصاویر سری هواوی نوا ۱۳ و اعلام تاریخ عرضه HarmonyOS Next

طبق گزارش‌ها، قرار بود هواوی در تاریخ ۲۲ اکتبر (۱ آبان) از گوشی‌های نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو در چین رونمایی کند. اما اکنون این شرکت با انتشار تصاویر رسمی، طراحی این محصولات را به نمایش گذاشته است. همچنین، هواوی اعلام کرده است که نسخه جدید سیستم‌عامل هارمونی با نام HarmonyOS Next نیز به همراه سری Nova 13 عرضه خواهد شد. این نسخه جدید از اندروید پشتیبانی نخواهد کرد. به گزارش گیزموچاینا، گوشی‌های نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو هم‌اکنون برای پیش‌خرید در فروشگاه Vmall هواوی قرار گرفته‌اند و طراحی آن‌ها به‌وضوح دیده می‌شود. این دو مدل در چهار رنگ سبز، صورتی، سفید و مشکی عرضه خواهند شد. Nova 13 با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در دسترس خواهد بود، درحالی‌که نسخه Pro علاوه بر این دو گزینه، با حافظه یک ترابایتی نیز عرضه می‌شود.

هواوی هنوز مشخصات فنی دقیق نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو را اعلام نکرده است، اما پیش‌تر تأیید کرده بود که هر دو دستگاه از قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای Beiduo پشتیبانی می‌کنند. هواوی با معرفی HarmonyOS Next و کنار گذاشتن اندروید، گامی جسورانه در جهت استقلال بیشتر از گوگل و اکوسیستم‌های خارجی برداشته است. این تصمیم، همراه با امکاناتی مانند پیام‌رسانی ماهواره‌ای، نشان‌دهنده تمرکز هواوی بر نوآوری و توسعه سیستم‌عامل بومی خود است. این رویکرد می‌تواند بازار را برای کاربران وفادار گوشی های هواوی جذاب‌تر کند، هرچند چالش‌هایی نظیر سازگاری نرم‌افزارها و تجربه کاربری نیز همچنان وجود خواهند داشت.

مشخصات احتمالی نوا 13 و نوا 13 پرو

براساس گزارش‌ها، گوشی‌های نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو احتمالاً با چیپست Kirin 9010 و ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهند شد. نسخه استاندارد ممکن است به یک دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی و یک دوربین دوگانه در پشت مجهز باشد که شامل یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی (اصلی) و یک لنز ۸ مگاپیکسلی (تله‌فوتو) است.

در مقابل، نوا ۱۳ پرو احتمالاً دارای دوربین سلفی دوگانه شامل یک لنز ۶۰ مگاپیکسلی و یک لنز ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین، در قسمت پشتی این گوشی احتمالاً یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی RYYB، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار خواهد داشت. اگرچه ظرفیت باتری این دو دستگاه هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود هر دو از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد. همچنین، حسگر اثر انگشت احتمالاً در زیر نمایشگر و در قسمت پایین آن قرار خواهد گرفت.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد