تولید ۱۰۰ درصدی گوشی‌ هواوی در خاک چین!

بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از قطعات گوشی هواوی سری پیورا ۷۰ از شرکت‌های چینی تهیه می‌شود و این موضوع چشم انداز این شرکت برای دست یابی به استقلال کامل در تولید قطعات گوشی در خاک چین را نشان می دهد.


avatar
زهرا حسینی
07 شهریور 1403 | 2 دقیقه مطالعه

استقلال در تولید؛ استراتژی جدید هواوی برای فرار از تحریم!

به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد برای دستیابی به استقلال بیشتر، کلیه مراحل تولید گوشی‌های خود را در چین انجام دهد.

به‌گزارش مای‌درایورز، بیش از ۹۰ درصد از قطعات گوشی هواوی سری پیورا ۷۰ از شرکت‌های چینی تهیه می‌شود. این جهش بزرگ در راه دستیابی به تولید ۱۰۰ درصدی در خاک چین است.

تأمین‌کنندگان چینی مانند OFilm و Lens Technology اکنون اجزای اصلی بیشتر مدل‌های پیورا ۷۰ از جمله نمایشگر و باتری را تهیه می‌کنند.
البته، هنوز تولید پردازنده Kirin 9010 و دوربین اصلی پیورا ۷۰ به‌دلیل محدودیت‌ها، به فناوری خارجی وابسته است. با پیشرفت در فناوری تولید پردازنده و دوربین، هواوی می‌تواند بزودی گوشی‌هایی را که کلیه مراحل تولید آن‌ها در چین صورت می‌گیرد، به بازار عرضه کند.
در سال های اخیر هواوی و آنر در بازار چین به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند و در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، جایگاه‌های اول و دوم فروش در بازار چین را به دست آورده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که هواوی در سال جاری میلادی ۵۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد و بخش قابل توجهی از این میزان فروش مربوط به سری پیورا ۷۰ خواهد بود.

شرکت هواوی از 5 سال پیش که توسط دولت آمریکا تحریم شد برای استقلال در تولید محصولات خود یک برنامه استراتژیک ده ساله تدوین کرده است و به نظر می رسد که در میانه این مسیر ده ساله این شرکت بزرگ چینی توانسته است تا بیش از 80 درصد از نیاز قطعات خود را در خاک چین تولید کند.

در صورت ادامه روند جهش های تکنولوژیک در کشور چین، خصوصا در تولید تراشه های نانومتر، در سال های آینده شاهد یک تحول بزرگ در شرکت های مبتنی بر تراشه های هوشمند در جهان خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی های بازار تا ۲۰ میلیون تومان

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد