انتشار آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴؛ سامسونگ و اپل در صدر جدول

در کنار اپل و سامسونگ، شیائومی نیز با سهم ۱۴ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد .


avatar
زهرا‍ واقفی
30 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

جدیدترین آمارهای فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که گوشی سامسونگ و اپل همچنان پیشتاز بازار هستند و بیشترین دستگاه را در این دوره به بازار عرضه کرده‌اند، در حالی که شیائومی در جایگاه سوم قرار گرفته است. این گزارش که توسط مؤسسه Canalys منتشر شده، نشان می‌دهد سامسونگ و اپل هر کدام ۱۸ درصد از سهم بازار را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ سهم ۲۱ درصدی و اپل نیز سهم ۱۷ درصدی از بازار را داشتند.

سامسونگ و اپل بزرگ‌ترین برندهای بازار موبایل

به گفته «رونار بیورهُود»، تحلیلگر مؤسسه Canalys، اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به بالاترین میزان فروش خود دست یافته و هرگز تا این حد به تصاحب رهبری بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل سوم نزدیک نبوده است. در کنار گوشی اپل و سامسونگ، شیائومی نیز با سهم ۱۴ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد که نشان‌دهنده عملکرد موفق این برند در بازارهای داخلی و بین‌المللی است. پس از شیائومی، برندهای اوپو و ویوو هر یک با ۹ درصد از سهم بازار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سامسونگ موفقیت خود در این دوره را مدیون عرضه مدل‌های گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ است. با این حال، تأثیر سری آیفون ۱۶ اپل در این آمار محدود بوده، زیرا تنها سه روز از فروش این سری در گزارش سه‌ماهه سوم لحاظ شده است. اپل توانسته به لطف فروش قوی سری آیفون ۱۵ و مدل‌های قبلی به این سهم بازار دست یابد و پیش‌بینی می‌شود که تأثیر آیفون ۱۶ در گزارش سه‌ماهه چهارم نمایان شود. شیائومی نیز احتمالاً با عرضه دستگاه‌هایی همچون سری ردمی نوت ۱۴ و شیائومی ۱۵ بتواند سهم بازار خود را در سه‌ماهه چهارم افزایش دهد.


آمارهای ارائه‌شده نشان‌دهنده رقابت شدید میان برندهای بزرگ گوشی‌های هوشمند است. سامسونگ با بهره‌گیری از نوآوری در مدل‌های تاشو توانسته سهم خوبی از بازار را حفظ کند، در حالی که اپل با حفظ روند رشد، نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ شده است. وجود بهترین گوشی های شیائمی در بازارهای داخلی و بین‌المللی باعث می شود تا این کمپانی به‌عنوان یک رقیب جدی در صحنه حضور داشته باشد و احتمالاً با عرضه محصولات جدیدش به این رقابت دامن خواهد زد.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد