افزایش پیش‌فروش آیفون 16 و 16 پلاس نسبت به نسل های قبل

به گفته مینگ-چی کو، اپل شاهد تقاضای کمتر برای مدل‌های پرو آیفون 16 و فروش بالاتر آیفون 16 و آیفون 16 پلاس است.


avatar
زهرا حسینی
28 شهریور 1403 | 3 دقیقه مطالعه
افزایش پیش‌فروش آیفون 16 و 16 پلاس نسبت به نسل های قبل

هفته گذشته، اپل از سری آیفون 16 رونمایی کرد و پیش‌فروش این گوشی‌های جدید از روز جمعه آغاز شد. این محصولات قرار است در تاریخ 30 شهریور به بازار عرضه شوند. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر برجسته اپل، اعلام کرده که این شرکت با تقاضای کمتری برای مدل‌های پرو آیفون 16 مواجه است، درحالی‌که فروش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس افزایش یافته است.

براساس پست منتشرشده توسط مینگ-چی کو در شبکه اجتماعی ایکس، اپل از آخر هفته گذشته تاکنون حدود 37 میلیون دستگاه از سری آیفون 16 به فروش رسانده است. این رقم نسبت به فروش اولیه سری آیفون 15 کاهش 12.7 درصدی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، پیش‌فروش آیفون 16 پلاس، که قیمت آن از 899 دلار شروع می‌شود، نسبت به مدل مشابه سال گذشته یعنی آیفون 15 پلاس، 48 درصد افزایش یافته است. همچنین فروش اولیه آیفون 16 معمولی نسبت به آیفون 15 حدود 10 درصد رشد داشته است.

میزان پیش‌فروش سری آیفون 16

در حالی که پیش‌فروش دو مدل معمولی آیفون 16 با استقبال بیشتری مواجه شده است، به نظر می‌رسد مدل‌های پرو این سری نتوانسته‌اند توجه زیادی را جلب کنند. پیش‌فروش آیفون 16 پرو، با قیمت پایه 999 دلار، نسبت به سال گذشته کاهش 27 درصدی را نشان می‌دهد و پیش‌فروش آیفون 16 پرو مکس، که قیمت آن از 1199 دلار شروع می‌شود، با کاهش 16 درصدی روبرو شده است.

یکی از عواملی که ممکن است بر پیش‌فروش تأثیر گذاشته باشد، این است که سری آیفون 16 با سیستم‌عامل iOS 18 عرضه می‌شود، اما ویژگی‌های جذاب Apple Intelligence چند ماه بعد و با آپدیت iOS 18.1 در دسترس قرار خواهند گرفت.

مینگ-چی کو معتقد است که اپل تولید اولیه آیفون 16 پرو مکس را نسبت به آیفون 15 پرو مکس به دو برابر افزایش داده و حدود 6 میلیون دستگاه قبل از معرفی آماده کرده است. با این حال، اپل تمایل ندارد جزئیات دقیق فروش را فاش کند و هنوز زود است که پیش‌بینی کنیم آیا تقاضا به همین صورت ضعیف باقی خواهد ماند یا با ورود آیفون‌های جدید به فروشگاه‌ها تغییر خواهد کرد.

 کاهش پیش‌فروش مدل‌های پرو آیفون 16 می‌تواند نشان‌دهنده تغییراتی در ترجیحات مشتریان یا انتظارات آن‌ها از ویژگی‌های جدید باشد. انتظار برای قابلیت‌های پیشرفته‌تر Apple Intelligence در آپدیت‌های بعدی ممکن است به تأخیر در تصمیم‌گیری خریداران منجر شده باشد.

در عین حال، افزایش قابل‌توجه پیش‌فروش آیفون 16 پلاس و آیفون 16 معمولی نشان‌دهنده علاقه قوی به مدل‌های پایه‌تر است که می‌تواند به‌خوبی به سود اپل تمام شود. این تغییرات می‌تواند فرصتی برای اپل باشد تا با تمرکز بر نیازهای مختلف مشتریان، استراتژی‌های بازاریابی و تولید خود را بهبود بخشد.

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد