گلکسی A26 با نسخه بهبودیافته تراشه اگزینوس 1280

اخیراً اطلاعات متعددی درباره گوشی‌های سامسونگ در رده بندی میان رده فاش شده است. از جمله این اطلاعات، جزئیات مربوط به پردازنده و ویژگی‌های فنی گلکسی A26 که امروز منتشر شد. بر اساس این افشاگری‌ها، سامسونگ گوشی هوشمندی با شماره مدل SM-A266B را در پایگاه داده Geekbench ثبت کرده است. با توجه به شماره‌گذاری سامسونگ، […]


avatar
زهرا‍ واقفی
30 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

اخیراً اطلاعات متعددی درباره گوشی‌های سامسونگ در رده بندی میان رده فاش شده است. از جمله این اطلاعات، جزئیات مربوط به پردازنده و ویژگی‌های فنی گلکسی A26 که امروز منتشر شد. بر اساس این افشاگری‌ها، سامسونگ گوشی هوشمندی با شماره مدل SM-A266B را در پایگاه داده Geekbench ثبت کرده است. با توجه به شماره‌گذاری سامسونگ، این مدل به‌ احتمال زیاد همان گلکسی A26 است و از قابلیت اتصال 5G بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد این گوشی با اندروید ۱۵ و رابط کاربری One UI 7.1 به بازار عرضه شود.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، این گوشی مجهز به تراشه‌ای با اسم رمز S5E8825 است که به Exynos 1280 مرتبط می‌شود. جالب اینجاست که فرکانس کاری این پردازنده در گلکسی A26 بالاتر از نسخه‌های فعلی اگزینوس 1280 است. همچنین، این پردازنده از پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G68 بهره‌ می‌برد. اطلاعات موجود در لیست Geekbench نشان می‌دهد این مدل احتمالاً ۶ گیگابایت رم دارد.

Exynos 1280 شامل دو هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. با این حال، در گلکسی A26، فرکانس هسته‌های قدرتمند به ۲.۶ گیگاهرتز افزایش یافته است. به همین دلیل، احتمال دارد سامسونگ تراشه را اورکلاک کرده یا از تکنولوژی ساخت بهتری استفاده کرده باشد تا سرعت بالاتر را بدون مشکلاتی مانند داغ شدن تضمین کند.
سامسونگ با ارتقاء پردازنده و افزایش فرکانس هسته‌های پرقدرت در گلکسی A26، نشان می‌دهد که همچنان به بهبود عملکرد و تجربه کاربری در دستگاه‌های میان‌رده خود اهمیت زیادی می‌دهد. این تغییرات، به‌ویژه برای کاربرانی که به دنبال کارایی بالا در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. اورکلاک کردن یا استفاده از فرآیندهای ساخت پیشرفته‌تر بدون داغ‌شدن دستگاه، می‌تواند این مدل را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کارهای سنگین‌تر و استفاده روزانه طولانی‌مدت تبدیل کند.

مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی A26

جزئیات زیادی درباره گلکسی A26 هنوز فاش نشده است. اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ مانند مدل A36 5G در این گوشی نیز از صفحه‌نمایش Infinity-O استفاده کند. در صورتی که این حدس درست باشد، برخلاف گلکسی A25 که دارای بریدگی U شکل برای دوربین سلفی است، گلکسی A26 به یک حفره‌ی گرد در بالای صفحه‌نمایش برای قرار دادن دوربین سلفی مجهز خواهد بود. این طراحی به گوشی ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر خواهد بخشید.

از آن‌جایی که گلکسی A25 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی مجهز است، احتمال دارد گلکسی A26 نیز تغییر چندانی در بخش دوربین نداشته باشد. همچنین، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی در گلکسی A25 ممکن است در مدل جدید نیز حفظ شوند و همان مشخصات باتری برای گلکسی A26 ارائه شود. با این تفاسیر A26 می تواند در دسته بهترین گوشی های سامسونگ در بخش میان رده قرار بگیرد.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد