معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

برنامه نویسان برای فعالیت های روزانه خود نیاز به لپتاپ هایی با خصوصیات متفاوت از لپتاپ های عادی دارند و در نتیجه در هنگام تهیه یک لپتاپ برای برنامه نویسی باید به موارد مختلف توجه ویژه داشته باشید.


avatar
زهرا حسینی
21 خرداد 1403 | 19 دقیقه مطالعه

معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

خرید یک لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی و طراحی وب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا نیازمندی‌های یک برنامه‌نویس متفاوت از کاربران عادی است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهمی که باید در یک لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی در نظر گرفته شوند، اشاره می‌کنیم و چند مدل لپ‌تاپ مناسب را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی

ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی

 

پردازنده (CPU) : یک پردازنده قوی و سریع از مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین لپتاپ برای برنامه نویسی است. پیشنهاد می‌شود از پردازنده‌های سری Intel Core i5 یا i7، یا معادل‌های آن در AMD مانند Ryzen 5 یا 7 استفاده کنید.

حافظه (RAM) : حداقل 8 گیگابایت رم توصیه می‌شود، اما برای عملکرد بهتر 16 گیگابایت یا بیشتر ایده‌آل است، مخصوصاً اگر با ماشین‌های مجازی یا محیط‌های توسعه‌ی سنگین کار می‌کنید.

ذخیره‌سازی (Storage) : استفاده از SSD به جای HDD به شدت توصیه می‌شود، زیرا سرعت بارگذاری سیستم‌عامل و نرم‌افزارها را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. حداقل 256 گیگابایت SSD پیشنهاد می‌شود، اما 512 گیگابایت یا بیشتر ترجیح داده می‌شود.

صفحه نمایش (Display) : یک صفحه نمایش با وضوح بالا (Full HD یا بیشتر) و اندازه‌ی مناسب (15 اینچ یا بیشتر) می‌تواند به شما کمک کند تا کدها و طرح‌ها را به‌طور واضح‌تر مشاهده کنید.

کیبورد:  یک کیبورد با کیفیت بالا که دارای بازخورد خوب و راحت برای تایپ طولانی‌مدت باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عمر باتری: برای اطمینان از اینکه بتوانید در هر جایی به کار خود ادامه دهید، عمر باتری طولانی حائز اهمیت است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

فرقی نمی‌کند برای چه کاری لپ‌تاپ را خریداری می‌کنید، نمایشگر بخشی است که بیشترین تعامل را با آن دارید و باید کیفیت مناسبی داشته باشد. این امر برای لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ زیرا شما قرار است ساعت‌ها به کدهای نوشته شده نگاه کنید.

اگر بهترین نمایشگر ممکن را می‌خواهید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این که رزولوشن صفحه نمایش حتماً  FHD، QHD  یا حتی 4K باشد؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می‌شود محتوا با کیفیت‌تر باشد و چشم‌ها کمتر خسته شوند.

مورد دوم میزان روشنایی نمایشگر است. باید توجه داشته باشید که روشنایی کافی داشته باشد تا در یک روز آفتابی بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. این مسئله به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید از لپ‌تاپ در محیط‌های خارج از خانه استفاده کنید.

مورد سوم این است که به نوع پنل نمایشگر توجه داشته باشید. اکثر لپ‌تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند، اما می‌توانید لپ‌تاپی با پنل AMOLED  نیز خریداری کنید. پنل‌های AMOLED رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورند و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها، عملکرد بهتری دارند.

مورد چهارم نرخ نوسازی صفحه نمایش است. اگرچه این مورد برای برنامه‌نویسی اهمیت زیادی ندارد، اما برای وب‌گردی و گشت و گذار در فضای لپ‌تاپ می‌تواند مهم باشد.

مورد آخر این که نمایشگر لپ‌تاپ حتماً مات باشد تا نور را منعکس نکند؛ چرا که نمایشگرهای براق می‌توانند باعث آزار چشم‌های شما شوند و خستگی زودتر چشم‌ها را به دنبال داشته باشند.

 پردازنده مرکزی یا CPU

 پردازنده مرکزی یا CPU لپ تاپ برای برنامه نویسی

قلب تپنده لپ‌تاپ را می‌توان پردازنده مرکزی آن دانست که وظیفه پردازش‌های مختلف را بر عهده دارد. لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی حتماً باید پردازنده مرکزی قوی‌ای داشته باشد، چرا که برای اجرای کدها و پردازش فایل‌ها، این بخش باید عملکرد بالایی داشته باشد.

پس حتماً توجه ویژه‌ای به پردازنده مرکزی داشته باشید. لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه همگی دارای پردازنده‌های مرکزی خوب یا عالی هستند و در انتخاب آن‌ها به این بخش توجه ویژه‌ای شده است.

همچنین، اگر در حال حاضر لپ‌تاپ یا سیستمی دارید و می‌خواهید بدانید که پردازنده مرکزی آن چه عملکردی دارد، می‌توانید از Cinebench استفاده کنید. برای دانلود بنچمارک لپ‌تاپ Cinebench کافی است به این لینک مراجعه کنید. این تست سریع و آسان است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

نوع حافظه و مقدار رم

 حافظه و مقدار رم برای یک لپ تاپ مناسب پروگرمینگ

میزان حافظه داخلی لپ‌تاپ اهمیت زیادی دارد و پیشنهاد می‌شود بر اساس نیاز خود، لپ‌تاپی با حداقل ۱ ترابایت حافظه تهیه کنید. با این حال، نوع حافظه از اهمیت بیشتری برخوردار است. حافظه‌ی SSD می‌تواند عملکرد لپ‌تاپ را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. بنابراین، حتماً لپ‌تاپی با حافظه‌ی SSD انتخاب کنید تا در برنامه‌نویسی به بهترین سرعت دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که حافظه رم نقش مهمی در نگه‌داشتن برنامه‌ها به صورت باز و کمک به اجرای چند وظیفه به طور همزمان دارد. در هنگام برنامه‌نویسی، معمولاً نیاز دارید که چندین برنامه را به صورت همزمان باز نگه دارید، مانند مرورگر گوگل کروم برای جستجوهای لازم و یک موزیک پلیر برای پخش موسیقی. بنابراین، لپ‌تاپ مورد نظر شما باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد تا بتوانید به راحتی از قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ آن استفاده کنید.

در ادامه، بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران، برای برنامه‌نویسی را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که لیست از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ 

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای کدنویسی با قیمت حدود 30 میلیون تومان هستید و اولویت شما وزن و ضخامت کم است تا بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید، لپ‌تاپ ASUS Vivobook 15 X1504VA گزینه مناسبی است. این مدل با وزن 1.7 کیلوگرم و ضخامت حدود 17.9 میلی‌متر، به راحتی قابل حمل است.

این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز است. این پنل با دقت رنگ و زاویه دید خوب، محتوای بصری را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد، که برای کارهای برنامه‌نویسی و استفاده روزمره بسیار مناسب است.

لپ‌تاپ ASUS Vivobook 15 X1504VA از پردازنده مرکزی Intel Core i7 1355U نسل 13 با فرکانس 3.7 تا 5.0 گیگاهرتز استفاده می‌کند که قدرت خوبی برای برنامه‌نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. این پردازنده برای انجام وظایف روزمره و کدنویسی بسیار مناسب است.

با توجه به استفاده از پردازنده مرکزی قوی، در این لپ‌تاپ خبری از کارت گرافیک مجزا نیست و البته برای برنامه‌نویسی نیازی به این بخش نیست. اما با توجه به سخت‌افزار قوی دیگر، این مدل باعث اطمینان از عملکرد موثر در کارهای برنامه‌نویسی می‌شود.

بخش سخت‌افزار با حافظه‌ی داخلی 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 و حافظه‌ی رم 16 گیگابایت DDR4 کامل می‌شود که این مشخصات همگی مناسب برای برنامه‌نویسی و کارهای پردازشی است، زیرا سرعت بالا و عملکرد قوی را فراهم می‌کند.

قیمت لپ تاپ ایسوس Vivobook 15 X1504VA و خرید اقساطی از کارت

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 5 i7 13700H

اگر به دنبال یافتن یک لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی با یک قیمت مناسب هستید، لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad Slim 5 i7 13700H می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل با کمترین هزینه باشد. این لپ‌تاپ از یک صفحه نمایش 16 اینچی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که تجربه بصری بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

همچنین، باید ذکر کرد که این لپ‌تاپ به یک پردازنده Core i7 نسل 13 اینتل مدل 13700H مجهز شده است که توان پردازشی عالی را فراهم می‌کند و برای انجام کارهای برنامه‌نویسی مناسب می‌باشد.

در قسمت قبلی اشاره شد که یکی از جنبه‌های حیاتی برای برنامه‌نویسی، عملکرد پردازشی و به عبارت دیگر قدرت پردازنده مرکزی (CPU) لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad Slim 5 i7 13700H با قیمت تقریبی 30 میلیون تومان، از این نظر بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. با حافظه‌ی 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز، این لپ‌تاپ دارای سرعت بالایی برای اجرای برنامه‌ها می‌باشد. همچنین، حافظه‌ی داخلی این مدل از نوع SSD PCIe NVMe 4.0 بوده و ظرفیت آن نیز 512 گیگابایت است.

بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H

در ادامه بررسی لپتاپ های مناسب برای برنامه نویسی به یک لپ‌تاپ HP می رسیم که به دلیل ترکیب قدرتمندی از پردازنده مرکزی و کارت گرافیک، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این لپ‌تاپ با وزن 2.2 کیلوگرم از کارت گرافیک GeForce RTX 3050  با 6 گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 13420H با فرکانس 2.8 تا 4.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. این مجموعه با 8 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را دارد، و همچنین 512 گیگابایت حافظه‌ی SSD همراه است که از هر نظر آن را برای برنامه‌نویسی مناسب می‌دانیم.

البته به یاد داشته باشید که 8 گیگابایت حافظه‌ی رم برای برنامه‌نویسی کافی نیست و پس از خرید، به حداقل 16 گیگابایت آن را ارتقا دهید. جذابیت‌های لپ‌تاپ اچ ‌پی مدل Victus 15 اینجا به پایان نمی‌رسد و این دستگاه از یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. همه این اطلاعات کاملاً شناخته‌شده‌اند، اما نرخ نوسازی 144 هرتزی در نظر گرفته شده باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر از حالت عادی به نمایش دربیاید و پنل را برای هر کاری به گزینه‌ای مناسب تبدیل کند. باتری چهار سلولی با ظرفیت 70 وات‌ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی این دستگاه را عهده‌دار است.

قیمت لپ تاپ اچ پی Victus 15 i5 13420H 

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ IdeaPad Gaming 3

لپ‌تاپ IdeaPad Gaming 3 از لپ‌تاپ‌هایی است که علاوه بر اینکه برای کدنویسی مناسب است، برای گیمرها نیز گزینه‌ای ایده‌آل است و در رده‌ی بالای محصولات لنوو قرار دارد. این لپتاپ در کل قیمت منصفانه‌ای دارد که با توجه به ویژگی‌هایی منحصر به فرد آن، قابل قبول به‌نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ وزنی بیش از ۲ کیلوگرم دارد و از یک صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS و وضوح تصویر FULL HD بهره می‌برد.

با توجه به اهمیت رم و حافظه داخلی برای کسانی که به کدنویسی مشغول هستند، خوب است بدانید که این لپ‌تاپ دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا و همچنین ۱۶ گیگابایت رم است. پردازنده‌ی جذاب این لپ‌تاپ از مدل Core i5 ۱۲۴۵۰H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین، پردازنده گرافیکی این دستگاه از مدل NVIDIA GEFORCE RTX 3050 است که دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

لنوو برای این لپ‌تاپ از یک باتری سه‌سلولی با ظرفیت ۴۵ وات‌ساعت استفاده کرده است. البته شما می‌توانید نسخه‌های متنوعی از این لپ‌تاپ را خریداری کنید.

قیمت لپ تاپ  IdeaPad Gaming 3

اپل مک بوک ایر M1

اپل مک بوک ایر M1

مک‌بوک ایر M1 اپل، یکی از برترین انتخاب‌ها برای کدنویسی است که بی‌تردید لحاظات انتخابی خیره‌کننده‌ای دارد. با وزن 1.29 کیلوگرم و ضخامت 16 میلی‌متر، این لپ‌تاپ از بدنه‌ی تمام فلزی بهره می‌برد که نشان از کیفیت ساخت بالای آن دارد. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن QHD و فناوری‌هایی همچون True Tone و Wide Color P3، تجربه‌ی بصری بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کند و محتواها را با کیفیت بالا به نمایش می‌گذارد. این مدل از مک‌بوک ایر M1 با ابعادی بهینه، کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. 

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان ، تراشه‌ی M1 اپل واقعاً انقلابی در صنعت تراشه‌سازی به‌وجود آورد و اثبات کرد که اپل به چه اندازه در زمینه‌ی تولید تراشه‌ها توانمند است. با حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD و 8 گیگابایت رم، این نسخه از مک‌بوک ایر 2020 همراه با تراشه  M1، امکان انجام هر کاری را با سرعت و کارایی بالا برای کاربران فراهم می‌کند. باتری قوی این مدل نیز، با توانایی بیشتر از 2 روز استفاده پایدار، از این لپ‌تاپ یک انتخاب بی‌نظیر برای استفاده روزمره می‌سازد .بنابراین اگر به استفاده از لپتاپ های مک بوک علاقه دارید حتما این مدل را در لیست بررسی های بیشتر خود قرار دهید. 

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14X Q420VA i7 13700H

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14X Q420VA i7 13700H

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 14X Q420VA i7 13700H، به نظر می‌رسد یک جایگزین بسیار جذاب ویندوزی برای مک‌بوک M1 باشد. با وزن 1.56 کیلوگرم و صفحه‌نمایش OLED 14.5 اینچی و رزولوشن 2.8K، این لپ‌تاپ ارائه‌دهنده‌ی یک تجربه‌ی بصری بی‌نظیربرای کاربران به حساب می آید.

ویژگی‌های این صفحه‌نمایش شامل پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و قابلیت لمسی است که این امکان را فراهم می‌کند که به صورت مستقیم با آن تعامل کنید و دستورات را به صورت لمسی اجرا کنید. این موارد باعث می‌شوند که به راحتی این صفحه‌نمایش را بهتر از صفحه‌نمایش مک‌بوک M1 ارزیابی کنیم. 

این لپ‌تاپ ایسوس با پردازنده مرکزی نسل ۱۳ اینتل Core i7 13700H از لحاظ توان پردازشی حدود ۷۰ درصد قوی‌تر از تراشه‌ی M1 اپل است. این اختلاف به نفع لپ‌تاپ ایسوس است و نشان می‌دهد که از نظر سخت‌افزاری، این دستگاه مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر این، با ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه  SSD، این لپ‌تاپ ایسوس به اندازه‌ی کافی مجهز به سخت‌افزاری قوی است که از عهده هر کاری برآید. 

وب‌کم این لپ‌تاپ دارای رزولوشن FHD است که بهتر از مک‌بوک M1 عمل می‌کند. همچنین، با باتری ۳ سلولی ۷۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ می‌تواند حدود ۱۲ ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد. به طور کلی، این لپ‌تاپ ایسوس نه‌تنها یک جایگزین عالی برای مک‌بوک ایر M1 است، بلکه در اکثر بخش‌ها حتی بهتر عمل می‌کند و از این رو می‌توان آن را یک گزینه بسیار مناسب برای خرید به حساب آوریم. 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14X Q420VA i7 13700H

مک بوک ایر M2

مک بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M2، نسل جدیدتر لپ‌تاپ‌های اپل است که با بهبودهای متعدد نسبت به مدل قبلی به بازار عرضه شده است و در حال حاضر در دسترس قرار دارد. در اینجا، به بهبودهای این مدل نسبت به مدل قبلی اشاره خواهیم کرد، زیرا این لپ‌تاپ به طور زیادی شبیه به مک‌بوک ایر M1 است. طراحی این لپ‌تاپ مدرن‌تر و تخت‌تر شده است و نمایشگر آن حالا حاشیه‌های کمتری دارد، که باعث افزایش لذت تماشای محتوا می‌شود. این کاهش حاشیه‌ها همچنین باعث افزایش نسبت صفحه به بدنه می‌شود.

در مک‌بوک ایر M2، اپل توان پردازشی دستگاه را بهبود داده و حدود ۱۵ درصد بهتر از مدل قبلی آن شده است. همچنین، وب‌کم این دستگاه از رزولوشن HD به FHD ارتقا یافته است. اپل در مک‌بوک ایر M2، درگاه MagSafe 3 را اضافه کرده است که باعث افزایش یک پورت دیگر در دستگاه می‌شود. در بخش‌های دیگر این لپ‌تاپ، تغییرات چندانی صورت نگرفته و تقریباً مشابه مک‌بوک ایر M1 است. همچنین، این لپ‌تاپ را با نمایشگر ۱۵ اینچی نیز می‌توانید تهیه کنید که البته قیمت آن بیشتر است و یک گزینه جذاب برای طرفرداران لپ تاپ‌های اپل می‌باشد..

لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ

لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ

بخش نمایشگر در لپ‌تاپ‌های مناسب برای برنامه‌نویسی همواره اهمیت زیادی دارد و لپ‌تاپ ایسوس Creator Laptop Q540VJ در این زمینه واقعاً برجسته است. با نمایشگر 15.6 اینچی OLED و رزولوشن 2880 در 1620، این دستگاه مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌های مورد نیاز برای برنامه‌نویسی را فراهم می‌کند. این پنل همچنین از نرخ نوسازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 600 نیت (در صورت تماشای محتوای HDR ) پشتیبانی می‌کند که تجربه بصری بسیار لذت‌بخشی ارائه می‌دهد.

بدون شک، این لپ‌تاپ ایسوس از نظر سخت‌افزاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای برنامه‌نویسی است. با پردازنده مرکزی Core i9 13900H اینتل و پردازنده گرافیکی RTX 3050، این دستگاه توانایی بالایی برای انجام کارهای دستگاهی دارد. همچنین با 16 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR5 و 1 ترابایت SSD، این لپ‌تاپ از نظر حافظه و ذخیره‌سازی نیز بسیار قوی عمل می‌کند. به‌طور کلی، این پکیج از هر نظر برای کدنویسی عالی به نظر می‌رسد و می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX

احتمالا به‌اندازه من انتظار دارید که پردازنده‌های نسل ۱۳ از شرکت اینتل آخرین چیزی باشند که در بازار ایران دیده می‌شوند، اما باید بگویم که این تصور نادرست است. خوشبختانه، پردازنده‌های نسل ۱۴ هم اکنون در دسترس هستند و این لپ‌تاپ لنوو یکی از محصولاتی است که از پردازنده نسل ۱۴ بهره می‌برد. پردازنده Core i7 14650HX با ۱۶ هسته و ۲۴ رشته در این لپ‌تاپ قرار دارد و خود را یکی از قدرتمندترین مدل‌ها تا این لحظه می‌داند.

لازم به ذکر است که توان پردازشی این CPU نسبت به Core i7 13900H که قبلاً معرفی کرده‌ایم، تقریباً ۲۰ درصد بیشتر است و برای برنامه‌نویسی، بدون هیچ مشکلی قادر به انجام هر پردازشی است. با توجه به این که این مدل برای بازی‌ها طراحی شده است، علاوه بر CPU، دارای پردازنده گرافیکی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است که به شما امکان اجرای بازی‌ها و انجام کارهای گرافیکی را می‌دهد. همچنین، حافظه RAM ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز و حافظه داخلی ۱ ترابایتی SSD نیز در این لپ‌تاپ قرار دارد.

در بخش نمایشگر، لپ‌تاپ لنوو مدل Legion 5 i7 14650HX با پنل ۱۶ اینچی، رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی ارائه شده است که تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. انرژی مورد نیاز این دستگاه را یک باتری ۴ سلولی ۸۰ وات ساعت تأمین می‌کند و وزن آن نیز تنها ۲٫۳ کیلوگرم است.

مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

اگر محدودیتی در بودجه‌تان ندارید و از سیستم عامل MacOS و مک بوک بیشتر لذت می‌برید، بهترین گزینه برای شما ممکن است مک بوک پرو 14 اینچ باشد. این دستگاه از کیفیت ساخت عالی و بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد. وزن این مدل تنها 1.61 کیلوگرم است و ضخامت آن نیز تنها حدود 15.5 میلی‌متر دارد. مک بوک پرو 2023 نسخه M3 Pro دارای نمایشگر 14.2 اینچی با رزولوشن عالی 3024 در 1964 از نوع Liquid Retina XDR است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه از تراشه قدرتمند M3 Pro اپل بهره می‌برد و از این لحاظ بدون مشکل انجام کارهای مختلف را بر عهده دارد. در این نسخه، 18 گیگابایت حافظه RAM و 512 گیگابایت حافظه SSD این سخت‌افزار را همراهی می‌کنند. باید توجه داشت که این مدل دارای کارت گرافیک مجزا نیست و تراشه M3 Pro هم CPU و هم GPU را در برمی‌گیرد. از لحاظ شارژدهی باتری، این لپ تاپ قطعا بهتر از مدل‌های ویندوزی عمل می‌کند که این مورد می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد.

قیمت مک بوک پرو M3 PRO نسخه 14 اینچ

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX

اگر ادعا کنیم پردازنده مرکزی اینتل Core i9 14900HX  قوی‌ترین CPU موجود برای لپ تاپ‌ها در جهان است، این اغراق نیست. این پردازنده دارای ۲۴ هسته و ۳۲ رشته با فرکانس آن به ۵٫۸ گیگاهرتز است. با توجه به اهمیت CPU برای برنامه نویسی، با خرید این لپ تاپ می‌توانید از قدرتمندترین دستگاه جهان استفاده کنید.

در کنار این CPU، پردازنده گرافیکی RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 نصب شده است تا برای اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی نیز کاملاً آماده باشید. رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز و ۱ ترابایت SSD بخش سخت‌افزار را تکمیل می‌کنند.

صفحه نمایش برای این لپ تاپ به اندازه ۱۸ اینچ با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز در نظر گرفته شده است. این نمایشگر به لطف ابعاد بزرگ و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰، فضای بیشتری برای برنامه نویسی و تماشای محتوا فراهم می‌کند. اگر به دنبال قدرتمندترین لپ تاپ جهان برای برنامه نویسی هستید، پیشنهاد می‌شود که به سراغ لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX از این سازنده تایوانی بروید.

سخن پایانی


اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی هستید و محدودیت بودجه‌ای ندارید، لپ تاپ‌هایی مانند ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX  یا مک بوک پرو M2 Pro 14 یا 16 اینچ می‌توانند گزینه‌های عالی باشند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G18 G814JIR i9 14900HX با استفاده از پردازنده Intel Core i9 14900HX و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4070  با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی، عملکرد بی‌نظیری را برای برنامه نویسی، بازی‌های رایانه‌ای و کارهای گرافیکی فراهم می‌کند.

در مقابل، مک بوک پرو M2 Pro با استفاده از تراشه‌ی M2 اپل و سیستم‌عامل MacOS، تجربه‌ی استفاده‌ی بی‌نظیری را فراهم می‌کند. با کیفیت ساخت بالا، نمایشگرهای با رزولوشن بالا و عملکرد قدرتمند، به عنوان گزینه‌هایی عالی خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی، انجام کارهای گرافیکی و حتی بازی‌های رایانه‌ای شناخته می‌شوند.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد