معرفی بهترین لپ تاپ تجاری در ایران

تولید کنندگان لپ تاپ، این دستگاه‌ها را برای نیازهای گوناگونی تولید می‌کنند، از بازی و ویرایش ویدئو گرفته تا طراحی‌های مهندسی و استفاده‌های روزانه می‌توانید از این لپتاپ ها استفاده کنید.  در دسته‌بندی‌های مختلف لپ تاپ، مدل‌های تجاری نیز نقش خود را ایفا می‌کنند و برای برخی از کاربران بسته به نوع استفاده، بهترین گزینه […]


avatar
زهرا حسینی
04 تیر 1403 | 16 دقیقه مطالعه

معرفی بهترین لپ تاپ تجاری در ایران

تولید کنندگان لپ تاپ، این دستگاه‌ها را برای نیازهای گوناگونی تولید می‌کنند، از بازی و ویرایش ویدئو گرفته تا طراحی‌های مهندسی و استفاده‌های روزانه می‌توانید از این لپتاپ ها استفاده کنید.  در دسته‌بندی‌های مختلف لپ تاپ، مدل‌های تجاری نیز نقش خود را ایفا می‌کنند و برای برخی از کاربران بسته به نوع استفاده، بهترین گزینه ممکن هستند. در ادامه، به ویژگی‌های اساسی یک لپ تاپ تجاری می‌پردازیم و سپس بهترین مدل‌های این دسته را به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید،  برای اینکه بهترین گزینه در میان تنوع بی نظیر لپ تاپ ها را انتخاب کنید، باید موارد مهمی را قبل از خرید در نظر بگیرید. در زیر به تمام بخش‌هایی که در یک لپ تاپ تجاری اهمیت دارد اشاره خواهیم کرد.

توان باتری

توان باتری لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید لپ تاپ تجاری، توان باتری آن است. برای استفاده در سفرهای کاری یا مواقعی که دسترسی به برق محدود است، لپ تاپ باید توانایی دوام حداقل ۱۰ ساعته را داشته باشد، و در برخی مدل‌های گران قیمت‌تر، این مقدار می‌تواند به ۱۳ ساعت یا بیشتر هم برسد. اما توجه داشته باشید که این اعداد معمولاً برای استفاده روزمره در محیط اداری و کاربردهای متداول در نظر گرفته می‌شوند، نه برای استفاده سنگین و پردازش‌های حجیم.

حافظه و RAM

حافظه و رم لپ تاپ

برای برخی از نرم‌افزارهایی که ممکن است بر روی یک لپ تاپ تجاری نصب کنید، حداقل ۸ گیگابایت حافظه RAM ضروری است تا عملکرد بهینه را فراهم کند. همچنین، برای انجام چندین وظیفه به طور همزمان و استفاده از مولتی تسکینگ، می‌توانید بهترین نتیجه را با استفاده از ۱۶ گیگابایت RAM یا بیشتر بدست آورید.

برای ذخیره فایل‌های کاری، مقدار حافظه داخلی و نوع آن نیز حائز اهمیت است. در نتیجه، بهتر است به دنبال لپ تاپ‌هایی با حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع SSD بگردید یا به‌جای آن، لپ تاپ‌هایی با حافظه هیبرید (ترکیبی از SSD و HDD) را در نظر بگیرید.

معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

 

پردازنده مرکزی سریع

حافظه و RAM لپ تاپ

شما در لپ تاپ تجاری الزاما به CPU با قدرت بسیار زیاد نیاز نخواهید داشت. در واقع، این جمله توجه به یک تفاوت مهم بین پردازنده‌ها دارد. پردازنده‌های مرکزی با سرعت بالا به معنای این هستند که در انجام وظایف روزمره، مانند باز کردن برنامه‌ها، مرور اینترنت و اجرای برنامه‌های آفیس، بسیار سریع هستند. اما این نشان نمی‌دهد که آن پردازنده برای پردازش‌هایی که نیاز به قدرت پردازشی بیشتری دارند، مثل ویرایش ویدئو یا شبیه‌سازی‌های سنگین، مناسب است.

در مقابل، پردازنده‌هایی که به عنوان پردازنده‌های مرکزی سریع شناخته می‌شوند، اغلب در انجام وظایف تک هسته‌ای سریع عمل می‌کنند، اما از لحاظ تعداد هسته و توان پردازشی ممکن است به پردازنده‌هایی که برای کاربردهای سنگین‌تر طراحی شده‌اند، کمتر عملکرد داشته باشند.

بنابراین، انتخاب یک پردازنده مرکزی با سرعت بالا برای لپ‌تاپ تجاری به معنای انتخاب یک پردازنده است که در انجام وظایف روزمره سریع عمل می‌کند، اما ممکن است برای وظایف سنگین‌تر کافی نباشد.

وزن و کیفیت ساخت

وزن و کیفیت ساخت

باید  یادآور شوم که  وزن یک لپ تاپ تجاری نباید باری بر دوش شما باشد، بلکه وزن آن باید در محدوده ای باشد که جابه‌جایی آسان و نقل و انتقال آن بدون گرفتاری صورت پذیرد. پس به شما توصیه می‌کنم تا لپ تاپی با وزنی کمتر از ۱.۷ کیلوگرم را انتخاب نمایید. همچنین، باور دارم که کیفیت ساخت این ابزارهای ارزشمند نیز می‌تواند نقش مهمی در زندگی شما ایفا کند؛ زیرا شما ممکن است بسیار مسافرت کنید و لپ تاپ نباید در این سفرها آسیب ببیند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ

تصویری که از صفحه نمایش یک لپ تاپ تجاری به چشم می‌خورد، باید بی‌عیب و نقص باشد؛ زیرا این صفحه‌ها نقش مهمی در تسهیل کارهای روزانه ما دارند. لذا من تأکید می‌کنم که صفحه نمایش این لپ تاپ‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشد و روشنایی مناسبی را فراهم کند تا در هر شرایط نوری، از جمله محیط‌های پرنور یا حتی فضای باز، به خوبی کار کنیم. همچنین، نسبت صفحه نمایش اهمیت دارد؛ زیرا نسبت‌هایی مانند ۱۶ به ۱۰، فضای عمودی بیشتری را برای ما فراهم می‌کنند که این امر باعث می‌شود که بهتر بتوانیم محتواها را مشاهده و در آن‌ها کار کنیم.

بهترین لپ تاپ های تجاری ۲۰۲۴

در این بخش به شما بهترین لپ تاپ‌های تجاری حال حاضر بازار را معرفی خواهیم کرد. در انتخاب این مدل‌ها به تمامی فاکتور‌های بالا توجه شده و همچنین لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است.

مک بوک پرو 2023 نسخه M3 Max

مک بوک پرو 2023 نسخه M3 Max

اگر هیچ محدودیتی در بودجه خود ندارید و به دنبال بهترین لپ تاپ برای استفاده تجاری یا هر کار دیگری هستید، لازم است که به دقت بهترین محصولات شرکت اپل را بررسی کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها، لپ تاپ اپل با تراشه پردازنده اختصاصی M3 Max است.

 این لپ تاپ دارای یک نمایشگر بزرگ ۱۶.۲ اینچی با فناوری Liquid Retina XDR و رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ است که تصاویر بسیار شفاف و واقعی را ارائه می‌دهد. با نمایش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی، تجربه بصری شما به اوج خواهد رسید.

این لپ تاپ با تراشه M3 Max دارای عملکردی بسیار قدرتمند است که با Core i9 13900HX شرکت اینتل قابل مقایسه است. با پردازنده گرافیکی ۳۰ هسته‌ای، حتی پردازش‌های گرافیکی پیچیده نیز با بهترین کیفیت انجام می‌شود. این لپ تاپ همچنین دارای یک ترابایت حافظه و ۳۶ گیگابایت رم است که برای هرگونه کاری کافی است.

باتری ۱۰۰ وات ساعت این لپ تاپ به شما امکان استفاده طولانی مدت را می‌دهد، که می‌تواند بسته به استفاده بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت دوام بیاورد. بدنه آلومینیومی با کیفیت این دستگاه، آن را بسیار مقاوم در برابر ضربه و سایر آسیب‌ها می‌کند، بنابراین حتی در سفرها و جابجایی‌های زیاد نیز امن خواهید بود.

در کل، اگر بودجه و سیستم عامل مهم نیستند، لپ تاپ اپل با تراشه M3 Max بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

 خرید لپ تاپ مک بوک پرو 2023 نسخه M3 Max

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Duo UX8406MA Ultra 9 185H

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Duo UX8406MA Ultra 9 185H

یکی از منحصر به فردترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، مدل Zenbook Duo UX8406MA Ultra 9 185H از شرکت ایسوس است که اوج خلاقیت و نوآوری را به نمایش گذاشته و به شما امکان می‌دهد با خرید یک دستگاه، کاربردهای مختلفی از آن داشته باشید. این محصول دارای دو صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی از نوع OLED با رزولوشن عالی 3K  و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که به شما اجازه می‌دهد از آن به عنوان تبلت، لپ‌تاپ یا مانیتوری برای تماشای محتوا و ارائه پروژه استفاده کنید.

چه چیزی می‌تواند برای فعالیت‌های تجاری بهتر از این باشد؟ لپ‌تاپی که بسته به نیاز شما، قابلیت تغییر کاربری دارد. جالب اینکه این لپ‌تاپ با وجود داشتن دو نمایشگر، تنها ۱٫۶۵ کیلوگرم وزن دارد و در پشت آن یک استند برای قرارگیری بر روی میز با زاویه‌ای بین ۴۰ تا ۷۰ درجه تعبیه شده است. این دستگاه مجهز به یک باتری ۷۵ وات ساعتی است که با یک بار شارژ حدود ۱۴ ساعت دوام می‌آورد.

در بخش سخت‌افزاری، این لپ تاپ ایسوس از پردازنده مرکزی اینتل Ultra 9 185H بهره برده که قدرتی مشابه با M3 Pro اپل دارد و با سرعت بالا از عهده هر کاری برمی‌آید. همچنین، این مدل دارای ۲ ترابایت SSD و ۳۲ گیگابایت رم است و با وجود عدم وجود پردازنده گرافیکی مجزا، پردازنده گرافیکی یکپارچه آن بسیار قوی است و با بهره‌گیری از حافظه رم اشتراکی، قادر به اجرای هر پردازشی است.

لپ تاپ ام اس آی مدل Summit E16 Flip i7 1360P

لپ تاپ ام اس آی مدل Summit E16 Flip i7 1360P

شاید فکر کنید برند تایوانی MSI تنها در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ فعالیت دارد، اما اینطور نیست. این شرکت لپ‌تاپ‌های متنوعی تولید می‌کند که برای انواع نیازها مناسب هستند. یکی از مدل‌های قابل توجه، لپ‌تاپ Summit E16 Flip است که به صورت ۲ در ۱ طراحی شده و هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت قابل استفاده است. با تغییر زاویه کیبورد، می‌توانید کاربرد آن را متناسب با نیازتان تنظیم کنید.

این محصول وزنی معادل ۲٫۱ کیلوگرم دارد و دارای نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD+ است. این پنل IPS از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کند و قابلیت استفاده با قلم را نیز دارد. انرژی این دستگاه از طریق یک باتری ۸۲ وات ساعتی تأمین می‌شود و با استفاده معمولی، می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار کند.

لپ‌تاپ MSI Summit E16 Flip مجهز به پردازنده مرکزی نسل ۱۳ اینتل مدل Core i7 1360P با ۱۲ هسته و ۱۶ رشته است. این دستگاه دارای ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD می‌باشد. در زمینه پردازش‌های گرافیکی، این مدل از GPU Nvidia مدل RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی و توان حداکثر ۵۵ وات بهره می‌برد.

در مجموع، این محصول تمامی ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ تجاری عالی را دارد و در محدوده قیمتی خود، یک انتخاب فوق‌العاده محسوب می‌شود.

لپ تاپ اچ پی مدل Spectre x360 16 i7 1260P

لپ تاپ اچ پی مدل Spectre x360 16 i7 1260P

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ تجاری با صفحه نمایشی بی‌نظیر از نظر کیفیت هستید، این مدل از برند معتبر اچ پی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی OLED و لمسی با رزولوشن فوق‌العاده 4K است. این پنل از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید کند. کیفیت این صفحه نمایش به قدری عالی است که بی‌تردید نظر شما را جلب خواهد کرد.

شرکت آمریکایی اچ پی برای این لپ‌تاپ از پردازنده مرکزی 1260P نسل ۱۲ اینتل استفاده کرده است. در کنار این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی Arc 3 A370M با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی قرار دارد. این دستگاه همچنین دارای ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 است که مجموعه‌ای قوی از سخت‌افزار را تشکیل می‌دهند.

باتری ۸۰ وات ساعتی این لپ‌تاپ قادر است تا حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت دوام بیاورد. با توجه به رزولوشن 4K نمایشگر، این میزان شارژدهی منطقی به نظر می‌رسد، هرچند که نسبت به برخی رقبا ممکن است کمتر باشد.

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5 i7 1255U

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5 i7 1255U

چه شرکتی بهتر از خالق ویندوز می‌تواند لپ‌تاپ ویندوزی تولید کند؟ مایکروسافت با تولید لپ‌تاپ‌های سرفیس توانسته سخت‌افزار و نرم‌افزار را به بهترین شکل ممکن یکپارچه کند. این لپ‌تاپ‌ها جذاب، ظریف، سریع، باکیفیت و دارای شارژدهی خوبی هستند. Surface Laptop 5 از مایکروسافت تنها ۱٫۵۴ کیلوگرم وزن و ۱۴٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد که حمل آن را بسیار آسان می‌کند.

این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ است. این پنل لمسی از نوع IPS بوده و نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز است که در این بازه قیمتی چندان جذاب نیست. همچنین، حاشیه‌های زیاد این نمایشگر ممکن است از لذت تماشای محتوا بکاهد. Surface Laptop 5 از پردازنده 1255U نسل ۱۲ اینتل بهره می‌برد و فاقد پردازنده گرافیکی مجزا است. این دستگاه دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است.

باتری ۴۵٫۸ وات ساعتی این لپ‌تاپ، با وجود ظرفیت کم، به لطف بهینه‌سازی‌های مایکروسافت، می‌تواند با استفاده معمولی حدود ۱۷ ساعت دوام بیاورد که عملکرد بسیار عالی محسوب می‌شود.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE

یکی از جالب‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE از ایسوس است؛ چرا که این دستگاه هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت قابل استفاده است و تنها 1.18 کیلوگرم وزن و 12 میلی‌متر ضخامت دارد. به دلیل نمایشگر 13.4 اینچی لمسی، این لپ‌تاپ به راحتی به تبلت تبدیل می‌شود و درون جعبه نیز یک قلم برای طراحی دقیق‌تر قرار داده شده است.

این صفحه نمایش دارای رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. همچنین، کیبورد آن به صورت کامل جدا می‌شود تا تبلتی جذاب در اختیار داشته باشید. ایسوس در این بدنه ظریف و کوچک، از پردازنده مرکزی Intel Core i9 12900H با فرکانس 2.5 تا 5.0 گیگاهرتز استفاده کرده است. این پردازنده بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا چند سال بهترین عملکرد را ارائه دهد.

از طرف دیگر، پردازنده گرافیکی GEFORCE RTX 3050TI با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6، برای انجام پردازش‌های گرافیکی در این دستگاه تعبیه شده است. با وجود اینکه توان کارت گرافیک به نسبت قیمت لپ‌تاپ عالی نیست، دلیل اصلی قیمت این محصول کاربرد متفاوت و پردازنده مرکزی فوق‌العاده آن است. بخش سخت‌افزاری این دستگاه با 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 5200 تکمیل می‌شود.

باتری چهار سلولی 56 وات ساعتی، کاور و قلم موجود در جعبه، و سیستم‌عامل ویندوز 11 از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. با این حال، باید توجه داشته باشید که عمر باتری این محصول عالی نیست و با استفاده معمولی تنها حدود 5 ساعت دوام می‌آورد. با این وجود، وزن بسیار کم این لپ‌تاپ آن را به همراهی بی‌نقص برای سفرهای کاری و تجاری تبدیل می‌کند و می‌تواند به طور کامل جای تبلت و لپ‌تاپ را برای شما پر کند.

بررسی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14 Flip OLED UP3404VA

لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook 14 Flip OLED UP3404VA

لپ‌تاپ ایسوس مدل Zenbook 14 Flip OLED UP3404VA توانسته در هر بخش عملکردی متناسب و خوب را ارائه کند و به همین دلیل می‌توان آن را یک گزینه عالی در دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های تجاری در نظر گرفت. این محصول با وزن تنها ۱٫۵ کیلوگرم از جنس آلومینیوم ساخته شده و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. صفحه نمایش این مدل دارای لولاهای ۳۶۰ درجه‌ای است که امکان قرار دادن کیبورد پشت پنل و استفاده از دستگاه به عنوان تبلت را فراهم می‌کند.

صفحه نمایش Zenbook 14 Flip با پنل ۱۴ اینچی از نوع OLED و رزولوشن 3K، با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، کیفیت بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای دقت، کنتراست و وضوح بسیار خوبی است و به لمس‌ها نیز به‌طور عالی پاسخ می‌دهد. در بخش پردازنده مرکزی، ایسوس از پردازنده Intel Core i7-1360P نسل ۱۳ استفاده کرده که یک CPU بسیار سریع و قوی است. همراه این پردازنده ۱۲ هسته‌ای، ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱ ترابایت حافظه SSD نیز قرار دارد.

باتری این لپ‌تاپ با ظرفیت ۷۵ وات ساعت می‌تواند با استفاده معمولی حدود ۱۰ ساعت دوام بیاورد. این عملکرد خوب است اما عالی نیست.

لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ i9 13900H

لپ تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ i9 13900H

اگر بحث ارزش خرید مطرح شود، بدون شک لپ‌تاپ ایسوس مدل Creator Q540VJ i9 13900H می‌تواند تقریبا هر مدل دیگری را پشت سر بگذارد. این دستگاه با قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان امکاناتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد و برای استفاده تجاری گزینه‌ای بی‌نقص محسوب می‌شود. این محصول با وزن ۱٫۸ کیلوگرم و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم، طراحی بسیار جذابی دارد.

صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ با رزولوشن 3K از نوع OLED است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این پنل می‌تواند گستره رنگی ۱ میلیاردی و ۱۰۰ درصد از گستره رنگی DCI-P3 را پوشش دهد که برای کارهای طراحی و تولید محتوا ایده‌آل است.

در بخش پردازنده مرکزی، این لپ‌تاپ از پردازنده نسل ۱۳ اینتل مدل Core i9 13900H با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته استفاده می‌کند که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود است. این دستگاه همچنین دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD است. پردازنده گرافیکی مجزا RTX 3050 با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است.

باتری این دستگاه با ظرفیت ۷۰ وات ساعت، عمر باتری مناسبی را ارائه می‌دهد. همچنین، این لپ‌تاپ از حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی می‌کند که امنیت و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌سازد.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion x360 i7 1355U

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion x360 i7 1355U

شرکت اچ پی لپ‌تاپ‌های اقتصادی ۲ در ۱ خود را در سری Pavilion تولید می‌کند. این لپ‌تاپ سبک و ۱٫۵ کیلوگرمی از آلومینیوم ساخته شده و دارای لولای ۳۶۰ درجه‌ای است که به راحتی به یک تبلت بزرگ تبدیل می‌شود. صفحه نمایش لمسی آن از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD را ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی این نمایشگر ۶۰ هرتز است و تمامی ویژگی‌ها در سطح پایه‌ای اما مناسب قرار گرفته‌اند.

این دستگاه مجهز به پردازنده مرکزی Intel Core i5-1355U است که قدرت مناسبی برای این بازه قیمتی دارد و سرعت بالایی را ارائه می‌کند. همچنین، این لپ‌تاپ دارای ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم است که به شما امکان مولتی تسکینگ بدون مشکل و ذخیره‌سازی راحت داده‌ها را می‌دهد.

باتری این لپ‌تاپ دارای ظرفیت ۴۳ وات ساعت است و می‌تواند حدود ۱۰ الی ۱۱ ساعت شارژدهی داشته باشد. همچنین، درون جعبه این محصول یک قلم نیز قرار دارد که نیازی به صرف هزینه مجزا برای خرید آن نخواهید داشت.

سخن پایانی


در این مطلب، بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کردیم و به نکات مهم در خرید این محصولات پرداختیم. بسته به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از مدل‌های لیست را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت و تضمین اصالت و سلامت کالا از فروشگاه کارت با شرایط نقد و اقساط خریداری کنید.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد