رونمایی OpenAI از هوش مصنوعی چندوجهی جدید

در گزارش اختصاصی وب‌سایت The Information گفته میشود که شرکت OpenAI در مراسم امشب از هوش مصنوعی جدید خود رونمایی خواهد کرد .


avatar
زهرا حسینی
07 شهریور 1403 | 2 دقیقه مطالعه

این گزارش می‌گوید که OpenAI در چند وقت اخیر یک “مدل هوش مصنوعی چندوجهی جدید” را به مشتریان خود نشان داده است که می‌تواند بهتر از قبل با کاربران ارتباط برقرار کند و اشیاء را نیز شناسایی کند.

منابع آگاه ادعا می‌کنند که این مدل هوش مصنوعی جدید OpenAI سریع‌تر است و تصاویر و صداها را با دقت بیشتری تفسیر می‌کند. همچنین، این مدل به اعضای تیم پشتیبانی شرکت‌ها امکان می‌دهد تا بهترین لحن صدای مشتریان را درک کنند و حتی سخنان طعنه‌آمیز را تشخیص دهند. بر اساس گزارش The Information، این مدل هوش مصنوعی جدید همچنین به دانش‌آموزان در ریاضی و ترجمه‌ی علائم دنیای واقعی کمک خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی جدید OpenAI قادر است هنگام پاسخ به برخی از  پرسش‌ها عملکرد بهتری از GPT-4 Turbo ارائه دهد، با این حال، همچنان احتمال وجود پاسخ‌های نادرست وجود دارد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که OpenAI در حال آماده‌سازی یک قابلیت جدید است که به ChatGPT امکان برقراری تماس تلفنی با انسان را نیز می‌دهد. گفته می شود که OpenAI  سرورهای ویژه‌ای را فراهم کرده است که به برقراری ارتباطات بلادرنگ صوتی و ویدئویی اختصاص دارند.

سم آلتمن، مدیرعامل  OpenAI، اعلام کرده است که در مراسم دوشنبه خبری از رونمایی از مدل زبانی GPT-5 نخواهد بود، اما بجای آن چیزی “جادویی” به‌نمایش عموم درمی‌آید. گزارش The Information نشان می‌دهد که احتمالاً این مدل زبانی تا پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس عام قرار خواهد گرفت.

رویترز خبری را منتشر کرده که OpenAI قصد دارد از قابلیت جست‌و‌جوی ChatGPT رونمایی کند و موتور جست و جوی گوگل را هدف قرار دهد. شاید چوب جادویی سم آلتون همان قابلیت جست‌وجوی چت‌جی‌پی‌تی باشد باید منتظر ماند و دید.

پیشنهاد مطالعه
وابستگی عاطفی انسان به هوش مصنوعی!

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد