این تغییر برای تقویت جایگاه محتوای اورجینال در اینستاگرام انجام میشود و قرار است روی حسابهای گردآورنده محتوا و سایر حسابهایی که محتوای اصیل دیگران را بازنشر میکنند، تأثیر بسزایی بگذارد.
البته هنوز مشخص نیست که چگونه این الگوریتم، پیشنهاد محتوا را برای ارائه فرصت برابر به کاربران تغییر خواهد داد؛ اما به نظر میرسد که این تغییر در الگوریتم اینستاگرام، باعث می شود که پستها براساس تعداد دنبالکنندگان، اولویتبندی نشود.
به گفتهی آدام موسری، رئیس اینستاگرام، محتوای واجدشرایط به گروه کوچکی از مخاطبان نمایش داده میشود که فکر میشود از آن لذت خواهند برد و پس از تعامل با محتوا، به گروههای بزرگتری نمایش داده خواهد شد.
همچنین از این به بعد، اگر دو محتوای یکسان شناسایی شود، این الگوریتم، ریلز بازنشرشده را در بخش پیشنهادها با کلیپ اصلی جایگزین خواهد کرد.
همچنین گفته می شود که بر اساس آپدیت های الگوریتم جدید اینستاگرام، اکانتهایی که مداوم پستهای بازنشرشده را به اشتراک میگذارند، با برچسبی مشخص که سازندهی اصلی را تگ میکند، مواجه خواهند شد. اینستاگرام اعلام کرده است که تغییرات مذکور دربارهی محتوای غیراورجینال، که شامل تغییرات زیادی مانند ضبط صدای راوی (Voice-Over)، کلیپهای ریاکشن، یا پستهایی که بهطور اساسی برای تبدیلشدن به میم ویرایش شدهاند، اعمال نخواهد شد.
نکته مهم دیگر در خصوص الگورتیم جدید اینستاگرام گفته می شود این است که ، اکانتهای گردآورندهای که بهطور مکرر پستهای دیگران را منتشر میکنند، با جریمههای شدیدتری روبهرو میشوند. اینستاگرام اعلام کرده است که اگر این اکانتها در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۰ بار محتوای غیراورجینال منتشر کرده باشند، ریلزهای آنها دیگر به مخاطبان جدید توصیه نخواهد شد.
باید به این نکته توجه داشته باشیم که تغییرات جدید در الگوریتم اینستاگرام تنها روی بخش ریلز اعمال میشود و بر روی سایر پستهای پلتفرم مانند پستهای معمولی تأثیری ندارد. اما به نظر میرسد که این شرکت در آینده قصد دارد تغییرات الگوریتم را روی انواع دیگر پستها نیز اعمال کند.
پیشنهاد مطالعه
احتمال آتش سوزی برای آیفون در حال شارژ!