در حال حاضر، هوش مصنوعی بخشهای مختلفی از دنیای فناوری را تحت سلطه خود قرار داده است و صنعت تبلیغات دیجیتال نیز از این پیشرفت بهره میبرد. بسیاری از پلتفرمها ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی را به مشتریان خود ارائه میدهند تا ایجاد کمپینهای تبلیغاتی را آسانتر کنند. در یک اقدام جدید، هوش مصنوعی متا توانایی ایجاد خودکار تصاویر برای تبلیغات را به ابزارهای خود اضافه کرده است، بهطوریکه دیگر نیازی به وارد کردن عکس برای تبلیغات در این پلتفرمها نخواهد بود.
نحوه ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی متا
متا پس از معرفی سیستم عامل جدید خود، حالا خبر از عرضه نسخه جدید ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی به گوش میرسد که به تبلیغ کنندگان کمک خواهد کرد.
سال گذشته، متا مجموعهای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تبلیغدهندگان خود عرضه کرد که فرایند ساخت تبلیغات برای کسبوکارهای کوچکتر را بسیار آسانتر میکرد. از ویژگیهای این ابزارها، توانایی ساخت خودکار پسزمینه برای بنرهای تبلیغاتی بود. حالا، متا اعلام کرده است که نسخه جدیدی از این ابزارها، قابلیت ساخت تصاویر کامل را هم در کنار پسزمینه به کاربران ارائه میدهد تا بتوانند به شکل بهتری محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارند.
متا در یک نمونه، ابزار خودکار ساخت تصویر یک فنجان قهوه را در حالتهای مختلف ارائه کرده است، که در هر حالت زاویه عکس متفاوت است. کاربران میتوانند با وارد کردن دستورات متنی، پسزمینه یا حتی خود سوژه تصویر را تغییر دهند. با این حال، نکتهای که باید در نظر گرفته شود این است که این قابلیت ممکن است باعث سوء استفاده و نمایش تصاویر غیر واقعی از محصولات قابل فروش شود.
احتمال سواستفاده از هوش مصنوعی متا
متا همچنین اعلام کرده است که از احتمال سوء استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی آگاه است، اما هنوز راهحلی برای رفع آن ارائه نکرده است. این شرکت تنها بیان کرده که سیستم مورد بحث از ساخت تبلیغات نامناسب یا بیکیفیت بهشدت خودداری میکند. فیلترهای مورد نیاز برای جلوگیری از ساخت چنین تبلیغاتی هم هنگام وارد کردن دستورات متنی و هم هنگام ارائه خروجی اعمال میشوند. همچنین طبق ادعای متا، کارشناسان داخلی و خارجی اقدام به تست کامل ابزارها و رفع آسیبپذیریها کردهاند.
از دیگر قابلیتهایی که متا به تبلیغدهندگان ارائه میدهد، امکان اضافه کردن متن به عکسهای ساخته شده با هوش مصنوعی است که چندین نوع فونت مختلف را هم پشتیبانی میکند. همچنین میتوان امکان تولید خودکار عنوان برای تبلیغات توسط مدل زبانی Llama 3 را نیز انتخاب نمود. ویژگی گسترش عکس هم که قبلاً تنها در پستهای اینستاگرام ارائه میشد، اکنون به ریلز نیز اضافه شدهاست.
پیشنهاد مطالعه
خلاصه سازی ایمیل ها با کمک هوش مصنوعی جمنای