هوش مصنوعی جدید OpenAI برای دانشگاه‌ها و مدارس

OpenAI  به تازگی نسخه جدید ChatGPT با نام ChatGPT Edu را معرفی کرده است که به طور خاص برای دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید طراحی شده است.


avatar
فاطمه سلیمی
19 خرداد 1403 | 2 دقیقه مطالعه

هوش مصنوعی جدید OpenAI برای دانشگاه‌ها و مدارس

 این مدل جدید به گفته  OpenAI، برای مراکز آموزشی طراحی شده است که می‌خواهند هوش مصنوعی را به‌طور گسترده‌تری در دسترس دانش‌آموزان و جوامع دانشگاهی خود قرار دهند.

براساس مطالب بیان‌شده در پست وبلاگ  OpenAI، مدل ChatGPT Edu به جدیدترین مدل زبانی بزرگ این شرکت، یعنی GPT-4o  دسترسی دارد. ادعا می‌شود که این مدل در تفسیر متن، کدنویسی و ریاضیات، تجزیه‌و‌تحلیل مجموعه داده و امکان دسترسی به وب بهتر از نسخه‌های قبلی خود عمل می‌کند.

هوش مصنوعی مخصوص دانشگاه

ChatGPT Edu، علاوه بر نسخه رایگان، محدودیت پیام بسیار بالاتری دارد و به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا GPTهای سفارشی را براساس داده‌های خود بسازند و آن‌ها را در یک فضای کاری با دیگران به اشتراک بگذارند.  OpenAI همچنین ادعا کرده که از مکالمات و داده‌های ChatGPT Edu برای آموزش مدل‌های دیگر استفاده نمی‌شود.

در حالی که ChatGPT از همان ابتدا نگرانی‌هایی را در مورد صداقت آکادمیک و سوء استفاده احتمالی در محیط‌های آموزشی داشته است، اما دانشگاه‌ها به مرور زمان هم برای تدریس و هم برای تحقیق به مدل‌های هوش مصنوعی روی آورده‌اند.

OpenAI  اعلام کرده که پس از اطلاع پیداکردن از این موضوع که دانشگاه‌هایی همچون وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه ایالتی آریزونا و کلمبیا از ChatGPT Enterprise استفاده می‌کنند، شروع به توسعه مدل ChatGPT Edu کرده است.

پیشنهاد مطالعه: یافتن اشیاء توسط هوش مصنوعی گوگل برای کمک به افراد نابینا

 

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد