این اقدام از سوی گوگل یکی از جدیدترین نمونههای استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات و پلتفرمهای آنلاین است. این ابزار هوش مصنوعی به تولیدکنندگان محتوا امکان میدهد تا از ایدههای جدیدی برای ویدیوهای خود الهام بگیرند و این موضوع میتواند بهبود و تنوع در تولید محتوا ایجاد کند و در نتیجه جذابیت بیشتری به مخاطبان ارائه شود.
با توجه به رقابت فزاینده در بین پلتفرمهای محتوایی مانند یوتیوب، این نوع ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند برای تولیدکنندگان محتوا نیز بسیار جذاب باشد تا از این روش به سرعت و با کیفیت بالا محتوای جذاب و متنوعی ایجاد کنند .
همچنین، این نوع رویکردها نشان میدهند که هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند، بهطور گسترده در حوزههای مختلف از جمله تولید محتوا، مدیریت پلتفرمهای آنلاین و بهبود تجربه کاربری مورد استفاده قرار میگیرد و تاثیرات بزرگی بر صنایع مختلف دارد.
البته این نکته حائز اهمیت است که این ابزار هوش مصنوعی جدید از یوتیوب به عنوان یک ابزار کمکی برای تولیدکنندگان محتوا معرفی شده است و جایگزین تولید کنندگان محتوا نخواهد بود و در مسیر تولید محتوای ویدئویی به آنها کمک میکند تا:
- محتوایی را ایجاد کنند که بیشترین تقاضا را در میان بینندگان دارد.
- به دنبال موضوعات خلاقانه و جدید بگردند که پتانسیل جذابیت برای مخاطبان داشته باشند.
- نکاتی برای آغاز فرآیند خلاقیت و تولید محتوا را فراهم کند.
در حال حاضر، تنها کانالهایی که ویدیوها را به زبان انگلیسی منتشر میکنند، بخشی از این آزمایش را تجربه میکنند، اما منتظر بمانید، زیرا احتمالاً در آینده نزدیک این خدمات به تمام مخاطبان یوتیوب در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.
به علاوه، غول جستجوی گوگل با ابزارهای هوش مصنوعی خود، از جمله موتور جستجو، سعی در جلب نظر مخاطبان خود دارد. همچنین از اوایل امسال، گوگل ابزارهای جدیدی را به Creator Studio اضافه کرده است که سازندگان محتوا از طریق آن میتوانند محتواهایی که با هوش مصنوعی تولید شدهاند را برای کاربران مشخص کنند.
پیشنهاد مطالعه
آپدیت جدید در الگوریتم بخش ریلز اینستاگرام