استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی باتری!

سامسونگ به نظر می‌رسد قصد دارد با بهره‌گیری از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، شارژدهی باتری گلکسی S25 را بهبود بخشد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره سری گلکسی S25 منتشر نشده است، اما معمولاً اطلاعات غیررسمی زیادی در مورد پرچمداران سامسونگ منتشر می‌شود.


avatar
زهرا حسینی
07 شهریور 1403 | 2 دقیقه مطالعه

با توجه به اطلاعاتی که از منابع آگاه بازار به دست آمده، به نظر می‌رسد گلکسی S25 با استفاده از تراشه جدید اگزینوس به ویژگی‌های پیشرفته‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی دست یافته است. گفته می‌شود این پرچمدار سامسونگ احتمالاً با 10 درصد بهبود شارژدهی باتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و برای افزایش زمان شارژدهی باتری از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

همان طور که اشاره کردیم بر اساس ادعاهای منابع غیررسمی، سامسونگ از فناوری هوش مصنوعی به منظور بهبود عمر باتری گلکسی S25 استفاده خواهد کرد. این شرکت ممکن است ظرفیت باتری فیزیکی را افزایش ندهد، اما از راهکارهای هوشمندانه‌تری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند که می‌تواند منجر به بهبود شارژدهی باتری دستگاه شود.

ایده استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش شارژدهی باتری قبلاً نیز توسط شرکت های دیگری مورد بررسی قرار گرفته است اما تاکنون نتایج ملموس در این خصوص درباره هیچ برندی ثبت نشده است. البته، سیستم AI Power Saving سامسونگ سال‌هاست که وجود دارد و با استفاده از الگوهای استفاده کاربر، عمر باتری را بهبود می‌بخشد اما شکل جدید استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی باتری تلفن های هوشمند برای اولین بار است که مطرح می شود. 

بااین‌حال، سیستم جدید ذخیره‌سازی شارژ باتری گلکسی S25 با هوش مصنوعی و مبتنی بر مفاهیم جدید خواهد بود. این افزایش شارژدهی با محدود کردن عملکرد CPU و GPU یا بهینه‌سازی وظایف پس‌زمینه، صورت نمی‌گیرد اما می تواند بر اساس الگوی های رفتاری کاربر اقداماتی را در مسیر بهینه سازی مصرف انرژی باتری انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه
پر فروش‌ ترین‌ گوشی‌ های تاریخ

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد