GPT-4o، انقلاب جدید سم آلتمن در هوش مصنوعی!

 جدیدترین نسخه از مدل زبان هوش مصنوعی chatGPT با نام Omni که شب گذشته درجریان کنفرانس Spring Update شرکت OpenAI معرفی شده بود، اکنون برای کاربران رایگان فعال شده است.


avatar
زهرا حسینی
26 اردیبهشت 1403 | 3 دقیقه مطالعه

روز گذشته در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت OpenAI ، شاهد یک جهش بسیار بزرگ در توانایی های هوش مصنوعی بودیم. به شکلی که شاید بتوان گفت که  آنچه در دهه های گذشته در فیلم های علمی تخیلی مشاهده می کردیم، امروز در حال تبدیل شدن به واقعیت روزمره انسان است.

 این مدل زبان پرچم دار که از سرعت و دقت بسیار بالاتری نسبت به نسخه 3.5 برخوردار است، درک عمیق تری از ورودی های چندوجهی دارد و سرعت آن بسیار بیشتر از مدل های هم رده خود است.

لازم به ذکر است که  هوش مصنوعی GPT-4o توانایی منحصر به فرد مکالمه در لحظه و ترجمه سریع به همه زبان ها را دارد، تحلیل صدا و گفت و گوی میان دو نفر را کامل و بدون اشتباه انجام می دهد و در تحلیل داده ها به مانند یک مشاور قدرتمند عمل می کند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، لحظات پس از رونمایی از مدل هوش مصنوعی GPT-4o ، در وبلاگ خود مطلبی منتشر کرد و اعلام کرد که می‌خواهد پس از مراسم به دو نکته اشاره کند.

آلتمن ابتدا اعلام کرد که بخش مهمی از مأموریت OpenAI این است که ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمند را به‌صورت رایگان در دسترس مردم قرار دهد. او گفت مایه افتخارش است که آن‌ها بهترین مدل موجود در جهان را به‌طور رایگان، بدون تبلیغات یا چیزهایی از این دست، در ChatGPT ارائه می‌کنند.

مدیرعامل OpenAI اظهار کرد که هدف اصلی این شرکت از تأسیس آن، خلق هوش مصنوعی و استفاده از آن برای کمک به توسعه جوانب مختلف جهان بوده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت همچنان مشغول خلق و توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است، اما از این ابزارها برای ساخت چیزهای شگفت‌انگیزی استفاده می‌کند تا همه کاربران از آن‌ها بهره مند شوند.

آلتمن یادآور شد که OpenAI یک کسب‌وکار است و برای پشتیبانی از آن مبالغ زیادی را از روش های مختلف دریافت می‌کند تا بتواند سرویس‌های هوش مصنوعی را به‌صورت رایگان برای میلیاردها نفر در دسترس قرار دهد.

در نکته دوم، آلتمن به حالت جدید صوتی (و ویدیویی) مدل هوش مصنوعی این شرکت اشاره کرد و آن را بهترین رابط کاربری تاکنون توصیف کرد. او بیان کرد که این حالت افزایش قابلیت‌های پاسخ‌گویی در لحظه و واکنش‌پذیری با سرعت بالا را به همه انسان ها عرضه می کند و این موضوع یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

آلتمن اذعان کرد که حرف‌زدن با کامپیوتر هرگز برای او حس طبیعی نداشته است، اما اکنون شرایط تغییر کرده است. او وعده داد که با افزودن قابلیت‌های (اختیاری) شخصی‌سازی، دسترسی به اطلاعات کاربر و امکان انجام اقدامات مختلف از طرف شما، می‌توان امیدوار بود که در آینده به‌شکلی بسیار بهتر از قبل از کامپیوترها استفاده کنیم.

GPT-4o چه امکانات جدیدی ارائه می کند؟

اگر بخواهیم دستاورد های جدید شرکت OPEN AI را در رونمایی از GPT-4o به شکل خلاصه بیان کنیم می توان چنین گفت:

1)  ‎#GPT4o به صورت رایگان در اختیار کاربرها قرار خواهد گرفت.

 2) امکاناتی مثل تحلیل صدا و گفتگوی دونفره بین انسان و هوش مصنوعی به صورت صوتی به GPT-4o اضافه شده است.

3) سلام به ترجمه همزمان و در لحظه دو طرفه. با این قابلیت جدید در هوش مصنوعی GPT-4o ، در لحظه و به هر زبانی ترجمه آنلاین صوتی و مکالمه آنلاین امکان پذیر خواهد بود.

4) در نهایت امکان تحلیل نمودارها و داده ها نیز به GPT-4o اضافه شده است و این یعنی داشتن یک مشاور هوشمند و قدرتمند در کنار شما.

 

پیشنهاد مطالعه
وابستگی عاطفی انسان به هوش مصنوعی!

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد