پیشرفت چشم‌گیر هوش مصنوعی تا سال آینده

این روزها خبرهای زیادی در مورد هوش مصنوعی، فرصت ها- تهدیدها و پیشرفت های آن می شنویم. به تازگی مدیر اجرایی OpenAI پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی تا 12 ماه آینده به‌قدری پیشرفت می‌کند که عملکرد امروزش مضحک به‌نظر می‌رسد.


avatar
زهرا حسینی
07 شهریور 1403 | 2 دقیقه مطالعه

برد لایت‌کپ، مدیر اجرایی OpenAI پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی که اکنون و به‌شکل امروزی داریم، تا یک سال دیگر به طرز مضحکی ناکارآمد خواهد بود. به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی تا 12 ماه آینده به‌قدری پیشرفت می‌کند که عملکرد امروزش مضحک به‌نظر می‌رسد.
می توان چنین گفت که توانایی‌های هوش مصنوعی در طی یک سال آینده به‌قدری پیشرفت خواهد کرد که کارکردهای امروزی آن به‌نظر چشم‌گیر و در واقع بی‌اهمیت خواهند آمد.

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI  نیز قبلا در مصاحبه‌ای در مورد آینده هوش مصنوعی بیان کرد که سرویس‌های فعلی مانند DALL-E  برای تولید تصاویر از متن، ChatGPT  برای چت‌بات‌ها و Sora برای تبدیل متن به ویدیو، هر چند توانمندی‌های چشمگیری دارند، اما در مقایسه با آینده‌ای که او تصور می‌کند، بسیار محدود هستند.

OpenAI قصد دارد که آخرین نسخه از ChatGPT، یعنی GPT-5 را در ابتدای تابستان امسال عرضه کند.

بگفته برد لایت کپ : اگر فکر می‌کنید که ChatGPT در حال حاضر عملکرد بسیار برجسته‌ای دارد، کافی است به یک‌سال آینده فکر کنید. یکی دیگر از مدیران OpenAI نیز معتقد است که ابزارهای تولیدی هوش مصنوعی، از جمله ابزارهای شرکت، در مقایسه با آنچه در آینده ارائه خواهند شد، در حال حاضر عملکرد ضعیفی دارند.

لایت‌کپ همچنین معتقد است که مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌زودی “کارهای پیچیده‌تری” را انجام دهند که افراد برای دستیابی به اهداف و وظایف شخصیشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. او همچنین بر این باور است که هوش مصنوعی می‌تواند یک ارتباط سیستمی با کاربران برقرار کند و شبیه یک همکار و همراه برای آنها باشد تا حتی در حل مشکلات نیز به کاربران کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی باتری!

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد