چالش عدم تقاضای کافی برای اپل ویژن
بر اساس نظرات کاربران مختلف در کشورهای غربی، دیگر خبری از محبوبیت اولیهی هدست ویژن پرو اپل نیست. شاهد این ادعا همین بس که اپل تعداد سفارشات تولید هدست را از ۷۰۰ هزار دستگاه که در ابتدای سال تخمین زده بود، به ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار دستگاه هدست کاهش داده است.
این کاهش تعداد سفارشات توسط اپل در کنار رونمایی محصول در آمریکا، نشان از کاهش علاقه و توجه عموم به این محصول در مقایسه با انتظارات اولیه شرکت دارد. همچنین، اپل در حال بررسی دقیق تقاضای این محصول در بازارهای خارجی می باشد.
بر اساس نظر برخی کارشناسان، ویژن پرو اپل به نظر میرسد محبوبیت بسیار کوتاهمدتی داشته است و برای دقایقی نگاهها را به خود جلب کرد؛ اما سپس با همان سرعتی که دیده شده بود، ناپدید شده است! شاید اپل باید بر روی توسعه این محصول تمرکز ویژه داشته باشد.
با توجه به کاهش سریع محبوبیت اپل ویژن، اپل ممکن است تصمیم بگیرد توسعه و ساخت ویژن پرو ورژن بعدی را که قرار بود سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود را کنسل کند. یکی از دلایل عدم توسعه این محصول در آینده کاهش تقاضای بازار جهانی به اپل ویژن عنوان می شود.
باید توجه داشته باشیم که توسعه محصولات از این دست که با تکنولوژی ها و خلاقیت های بصری زیادی همراه هستند، چالش های پنهان هم دارد. برای مثال ممکن است نیاز بازار به درستی در نظر گرفته نشده باشد یا ریسک های مختلفی که ممکن است در فروش این محصولات تاثیر گذار باشد از سوی شرکت اپل دیده نشده باشد. با این حال شرکت اپل همچنان به پیشرو بودن در ارائه محصولات با کیفیت و خلاقیت بالا ادامه می دهد.
به روزترین اخبار تکنولوژی: جزییات جدید از iOS 18 اپل