مقایسه ردمی نوت 12 با گلکسی A14

ردمی نوت 12 فورجی یکی از گوشی‌های جذاب شیائومی است که با توجه به قیمت، ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند کاربران را راضی کند. در مقابل، گلکسی A14 از سامسونگ نیز یکی از مدل‌های محبوب و مقرون به صرفه است که طرفداران خاص خود را دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. در […]


avatar
زهرا حسینی
13 خرداد 1403 | 17 دقیقه مطالعه

مقایسه ردمی نوت 12 با گلکسی A14

ردمی نوت 12 فورجی یکی از گوشی‌های جذاب شیائومی است که با توجه به قیمت، ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند کاربران را راضی کند. در مقابل، گلکسی A14 از سامسونگ نیز یکی از مدل‌های محبوب و مقرون به صرفه است که طرفداران خاص خود را دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. در ادامه، ردمی نوت 12 و گلکسی A14 را مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت

اگر سری جدید پرچمداران سامسونگ یعنی S23 ،  S23 پلاس و S23 اولترا را دیده باشید، متوجه شباهت زیاد گوشی‌های میان‌رده جدید این سازنده کره‌ای به مدل‌های پرچمدار خواهید شد. سامسونگ در راستای سیاست‌های جدید خود، از طراحی یکسانی در تمامی گوشی‌هایش، صرف‌نظر از بازه قیمتی، استفاده کرده است.

گلکسی A14 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از لحاظ ظاهری شبیه به میان‌رده‌های A54، A34 و پرچمداران S23 و S23 پلاس است. قاب این گوشی پلاستیکی است و لنز دوربین‌ها بدون فریم در بالای سمت چپ قرار گرفته‌اند. طراحی این گوشی تخت است و لبه‌های قاب پشتی آن هیچ انحنایی ندارند.

سازنده کره‌ای، قاب پشتی گلکسی A14 را با الگوهای راه‌راه طراحی کرده است که ممکن است بسته به سلیقه شما جذاب یا غیرجذاب باشد. در مقابل، شیائومی برای ردمی نوت 12 فورجی طراحی ساده و مات را انتخاب کرده که کمتر اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. این قاب پلاستیکی در بالای سمت چپ، فریم دوربین‌ها و لنزهای مختلف را در خود جای داده است.

هم‌رنگ بودن فضای داخل فریم دوربین‌ها با قاب پشتی به زیبایی این گوشی افزوده است. گوشی ردمی نوت 12 4G نیز مانند رقیب خود طراحی تختی دارد و در کناره‌ها هیچ انحنایی دیده نمی‌شود. نکته جالب این است که این گوشی دارای فریم کناری تختی است، مشابه آیفون‌های اپل، در حالی که فریم کناری گلکسی A14 برای راحتی بیشتر در دست، دارای انحنا است.

در مقایسه ردمی نوت ۱۲ و گلکسی A14، باید اشاره کنیم که هر دو مدل در سمت راست خود دارای دکمه‌های ولوم و پاور هستند، اما دکمه‌های ردمی نوت ۱۲ فورجی کمی پایین‌تر از دکمه‌های A14 قرار دارند. در بالای ردمی نوت ۱۲ می‌توان جک 3.5 میلی‌متری، اینفرارد و میکروفون دوم را مشاهده کرد، در حالی که گلکسی A14 تنها میکروفون دوم را دارد.

هر دو مدل در سمت چپ خود اسلات سیم کارت و کارت حافظه جانبی را شامل می‌شوند و در پایین دستگاه اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type-C قرار دارند؛ جک 3.5 میلی‌متری A14 نیز در پایین دستگاه دیده می‌شود . پیش از بررسی فریم جلویی، بهتر است به ابعاد و ارگونومی دو گوشی بپردازیم و از نظر وزن و ضخامت آن‌ها را مقایسه کنیم.

گلکسی A14 وزنی برابر با 201 گرم و ضخامتی معادل 9.1 میلی‌متر دارد، در حالی که ردمی نوت 12 با وزنی 183.5 گرمی و ضخامتی 7.9 میلی‌متری سبک‌تر و نازک‌تر است. علاوه بر این، ردمی نوت 12 حدود 2 میلی‌متر طول و عرض کمتری نسبت به گلکسی A14 دارد. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که ردمی نوت 12 ارگونومی بهتری داشته باشد. هنگام در دست گرفتن، این گوشی حس راحت‌تری را به شما منتقل می‌کند و از این نظر برتری دارد.

حال به پنل جلویی دو گوشی می‌پردازیم. نمایشگر ردمی نوت 12 حدود 85 درصد از فضای جلویی را پوشش می‌دهد، در حالی که این نسبت برای گلکسی A14 تنها 80 درصد است. دوربین سلفی ردمی نوت 12 درون یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است، اما گلکسی A14 از یک ناچ قطره‌ای برای دوربین سلفی استفاده می‌کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در گلکسی A14 به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است، که این موضوع می‌تواند تجربه تماشای محتوا را تحت تأثیر قرار دهد. به این ترتیب، ردمی نوت 12 فورجی از نظر طراحی پنل جلویی نیز برتری دارد.

سامسونگ گلکسی A14 در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و زرشکی عرضه شده است، در حالی که ردمی نوت 12 در سه رنگ خاکستری، آبی و سبز موجود است. در جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که در زمینه طراحی و کیفیت ساخت، ردمی نوت 12 برنده است. این گوشی از نظر ارگونومی برتر است و حاشیه‌های کمتری در مقایسه با رقیب خود دارد. علاوه بر این، ردمی نوت 12 دارای گواهی IP53 است که مقاومت در برابر پاشش قطرات آب را تضمین می‌کند، در حالی که گلکسی A14 چنین گواهی را ندارد. 

 قیمت روز گوشی با شرایط ویژه خرید گوشی قسطی در کارت

مقایسه صفحه نمایش

بررسی صفحه نمایش ردمی نوت 12 و گلکسی a14

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که برخی افراد ادعا می‌کنند “گوشی‌های شیائومی مشخصات بهتری نسبت به رقبای سامسونگ خود دارند”. شیائومی با تولید ردمی نوت 12 فورجی نشان داده که این ادعا در برخی بازه‌های قیمتی کاملاً درست است. این گوشی دارای یک پنل 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل است که تراکم 395 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

این صفحه نمایش همچنین از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که تجربه کاربری روان و بی‌نقصی را فراهم می‌کند. این مشخصات نمایشگر معمولاً در گوشی‌هایی با قیمت دو برابر یا 70 درصد گران‌تر دیده می‌شود و بسیار خوشحال‌کننده است که شیائومی در این گوشی خوش‌قیمت از چنین پنل باکیفیتی استفاده کرده است.

به لطف فناوری امولد، این نمایشگر رنگ مشکی را با عمق بی‌نهایت نمایش می‌دهد و پیکسل‌ها هنگام نمایش این رنگ به حالت خاموش درمی‌آیند. سایر رنگ‌ها نیز در این نمایشگر بسیار زنده و شارپ هستند و تماشای محتوا در این پنل لذت فراوانی دارد. در حالت پیش‌فرض، این صفحه نمایش رنگ‌ها را در گستره رنگی DCI-P3 نمایش می‌دهد و دقت قابل قبولی دارد، هرچند که رنگ سفید کمی مایل به آبی نمایش داده می‌شود. اگر دقت رنگ برای شما اهمیت بالایی دارد، می‌توانید از حالت Standard استفاده کنید تا رنگ‌ها در گستره رنگی sRGB نمایش داده شوند.

صفحه نمایش ردمی نوت 12 4G با نرخ نوسازی 120 هرتزی، تجربه‌ای بسیار روان را در نمایش محتوا فراهم می‌کند و هنگام اسکرول کردن در گوشی و منوها حس سریعی را به کاربر منتقل می‌کند. در سوی دیگر، گلکسی A14 مجهز به پنلی 6.6 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن 2408 در 1080 پیکسل است که تراکم پیکسلی 400 را ارائه می‌دهد. سامسونگ ادعا می‌کند که فناوری PLS نسخه بهبود یافته IPS است که از نظر نمایش رنگ‌ها عملکرد بهتری دارد.

هرچند کیفیت نمایشگر گلکسی A14 خوب است، اما به وضوح در سطح پایین‌تری نسبت به ردمی نوت 12 4G قرار می‌گیرد. این پنل از نظر شارپی کمتر است و رنگ‌ها به جذابیت پنل رقیب نمایش داده نمی‌شوند. در واقع، صفحه نمایش گلکسی A14 نسبت به بازه قیمتی‌اش خوب است، اما پنل ردمی نوت 12 4G عالی است.

گلکسی A14 از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده می‌کند و از نرخ نوسازی 120 هرتز یا حتی 90 هرتز خبری نیست. تفاوت نرخ نوسازی 60 هرتز این گوشی با 120 هرتز در ردمی نوت 12 4G به وضوح قابل مشاهده است. محتوای نمایش داده شده در پنل نماینده شیائومی بسیار روان‌تر و سریع‌تر است، که تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند.

بخش دیگری که در زمینه نمایشگرها بیشترین اهمیت را دارد، میزان روشنایی پنل است. هرچقدر این عدد بیشتر باشد، شما در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید بهتر می‌توانید محتوا را مشاهده کنید. بر اساس آمار و ارقام تست شده، صفحه نمایش ردمی نوت ۱۲ فورجی در حالت دستی روشنایی ۴۷۵ نیتی دارد که این عدد در حالت خودکار می‌تواند تا ۷۵۰ نیت افزایش یابد. در عین حال، روشنایی پنل A14 نیز به میزان ۵۰۰ نیت است. این تفاوت تا حدودی کیفیت بیشتر صفحه نمایش ردمی توت  12 فورجی را نشان می دهد. 

با این وجود در محیط داخلی، میزان روشنایی هر دو گوشی کاملاً مناسب و کافی است، اما در محیط باز داستان دیگری را مشاهده می‌کنیم. ردمی نوت ۱۲ فورجی به لطف روشنایی ۷۵۰ نیتی، محتوا را بدون مشکل به شما نمایش می‌دهد، اما برای تماشای محتوا در پنل A14 در محیط باز با مشکل و دشواری مواجه خواهید شد و نمی‌توانید محتوایی شفاف را در این گوشی مشاهده کنید.

در مقایسه A14 با note 12 در زمینه نمایشگر با توجه به توضیحات فوق، ردمی نوت ۱۲ فورجی را با اختلاف زیاد برنده این بخش می‌دانیم. صفحه نمایش گلکسی A14 به نسبت این بازه قیمتی صرفاً قابل قبول است، اما پنل Note 12 4G به نسبت بازه قیمتی عالی عمل می‌کند و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. بنابراین، اگر کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت دارد، حتماً ردمی نوت ۱۲ فورجی را برای خرید انتخاب کنید.

قیمت جدیدترین نسخه سری X گوشی‌های POCO، گوشی شیائومی POCO X6 Pro 5G

مقایسه اسپیکر ها

مقایسه اسپیکرهای redmi note 12  و  a14

در نسخه قبلی، شیائومی در ردمی نوت 11 از اسپیکرهای استریو بهره برده بود، اما در نسل جدید این گوشی، یعنی ردمی نوت 12، مشاهده می‌شود که این ویژگی استفاده نشده و سازنده چینی از یک اسپیکر تکی استفاده می‌شود. این بلندگو تک، حجم صدایی قابل قبول ارائه می‌دهد، اما بلندی صدای آن از نظر عملکرد در دسته کیفیت عالی قرار نمی‌گیرد. در این رابطه، کیفیت اسپیکر برای صداهای کم قابل قبول است و می‌تواند برای تماشای محتوا بدون استفاده از هدفون یا گوش دادن به موسیقی در محیط‌های آرام مناسب باشد.

در مقابل، در گوشی گلکسی A14 نیز وضعیت مشابهی دیده می‌شود و علاقه‌مندان به این مدل نیز با اسپیکر تک روبرو هستند. جالب است بدانید که از نظر بلندی صدا و کیفیت، وضعیت تقریباً یکسانی برای این دو گوشی وجود دارد. این کهکشانی اسپیکری با کیفیت قابل قبولی دارد که بازه قیمتی آن را در نظر گرفته شود، اما طبیعتا، نمی‌توان انتظار داشت که صدایی استثنایی یا با کیفیت بالا از این دستگاه منتشر شود.  بنابراین می توان چنین گفت که این بخش برنده مشخصی ندارد و عملکرد هر دو گوشی تقریباً یکسان است.

نرم افزار و رابط کاربری

افزار و رابط کاربری گلکسی a14 و ردمی نوت 12

در سال 2023، سامسونگ و شیائومی این دو گوشی را به بازار عرضه کردند و این امر خوشبختانه باعث شد که هر دو مدل از جدیدترین نسخه نرم افزاری موجود استفاده کنند. ردمی نوت 12 از ابتدا با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 عرضه شد و گلکسی A14 از One UI 5 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند. این دو گوشی به طور قطعی نسخه اندروید 14 را نیز دریافت خواهند کرد و ممکن است نسخه اندروید 15 نیز برای آن‌ها عرضه شود.

هر دو رابط کاربری به نسخه‌های بلوغ خود رسیده‌اند و عملکرد بهینه‌ای دارند، که قابلیت‌های کاربردی و جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این بخش، عمدتاً قصد مقایسه MIUI 14 با One UI 5 را نداریم، اما به طور مختصر باید بگوییم که One UI از نظر بهینه‌بودن کمی برتر از MIUI است و از نظر قابلیت‌ها و امکانات، MIUI  مقداری وضعیت بهتری دارد.

شیائومی در MIUI 14 رابط کاربری خود را بسیار بهینه‌تر کرده است و حالا دیگر سخت‌افزار کمتری برای انجام کارهای مختلف درگیر نمی‌شود. میزان استفاده از حافظه RAM هم بهبود یافته و گوشی قادر به سریع‌تر باز کردن برنامه‌ها و جابجایی بین آن‌ها می‌باشد.

بررسی سخت افزار

بررسی تفاوت‌های گوشی A14 با نوت 12 ما را به بخش سخت‌افزار هدایت می‌کند، جایی که گوشی Redmi Note 12 4G از تراشه‌ی 6 نانومتری اسنپدراگون 685 بهره می‌برد. این تراشه شامل 8 هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی است، که 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز را شامل می‌شود، همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610 نیز در آن گنجانده شده است. در حالی که پیش از بررسی قدرت این چیپست، بهتر است نگاهی به چیپست گلکسی A14 داشته باشیم.

گوشی Galaxy A14 4G در دو نسخه سخت‌افزاری مختلف تولید شده است، یکی با استفاده از تراشه Exynos 850 و دیگری با استفاده از تراشه  MediaTek Helio G80 به بازار عرضه شده است.  بدون شک، نسخه حاوی تراشه Helio G80 دارای توانایی سخت‌افزاری بیشتری است. اما به دلیل موجودی بیشتر تراشه Exynos 850 در کشور، ما نیز این نسخه را به عنوان معیار مورد بررسی قرار می‌دهیم. تراشه Exynos 850 با فرایند ساخت 8 نانومتری دارای هشت هسته پردازنده مرکزی است، که شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد. همچنین این تراشه دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 نیز است.

برای بهتر شناختن قدرت سخت‌افزاری دو گوشی، بهتر است به بنچمارک‌های مختلف مراجعه کنیم. به طور کلی، تراشه Snapdragon 685 دارای توان پردازشی بهتری است که تا 80 درصد از قدرت پردازشی را نسبت به رقبا بهبود می‌بخشد، و این تفاوت در زمینه پردازش‌های گرافیکی به بیشتر از دو برابر می‌رسد. در بنچمارک Antutu، تراشه Snapdragon 685 حدود 2.2 برابر نمره بیشتری را کسب می‌کند، و این تفاوت در تست GeekBench 5 و بخش‌های تک‌هسته‌ای به 2.3 برابر و در بخش چند‌هسته‌ای به 70 درصد افزایش می‌یابد.

به طور عملی، ردمی نوت 12 فورجی با وجود اعداد و ارقام، سرعتی بالاتر را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد به طریقی روان‌تر با دستگاه کار کنید. در مقابل، گلکسی A14 در زمینه رابط کاربری و باز کردن برنامه‌ها کمی کندتر عمل می‌کند، که این موضوع با توجه به توان سخت‌افزاری کمتر آن، قابل توجیه است. همچنین، نرخ نوسازی 120 هرتزی پنل ردمی نوت 12، باعث می‌شود تمام فعالیت‌ها روان‌تر و سریع‌تر انجام شود که این نیز یکی از دلایل برتری آن می‌باشد.

هر دو شرکت چینی و کره ای، انسخه‌های مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت از حافظه داخلی این گوشی ها را به بازار عرضه کرده‌اند. این نسخه ها شامل 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم می باشد. به علاوه، شیائومی نیز نمونه‌ای با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم ارائه کرده است. 

به طور کلی اگر برایتان اهمیت دارد که گوشی شما دارای قدرت سخت‌افزاری مناسب باشد و در فعالیت های  روزمره‌تان عملکرد بهتری داشته باشد، بدون شک بهتر است از بین این دو گوشی، به سراغ ردمی نوت 12 فورجی بروید.

مقایسه باتری ها

هر دو گوشی، ردمی نوت ۱۲ فورجی و گلکسی A14، از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند که از لحاظ ظرفیت مشابهی برخوردارند. این باتری‌ها می‌توانند پس از یک بار شارژ کامل، شما را به مدت 1 تا 1.5 روز همراهی کنند، که این عملکرد بسیار مطلوب و جذابی است. برای مدل گلکسی  A14، سامسونگ از شارژر سریع 15 واتی استفاده می‌کند، اما متأسفانه در جعبه‌ی محصول، آداپتور همراه مشاهده نمی شود و شما باید به صورت جداگانه آن را تهیه کنید. در مقابل گوشی ردمی نوت ۱۲ فورجی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتور مربوطه نیز به همراه آن در جعبه قرار دارد. 

همچنین گوشی گلکسی A14 با یک آداپتور 15 واتی ارائه می‌شود که در 30 دقیقه می‌تواند باتری را به میزان 30 درصد شارژ کند. این گوشی برای شارژ کامل به مدت 2 ساعت و 20 دقیقه نیاز دارد. اما ردمی نوت ۱۲ فورجی با استفاده از فناوری شارژ سریع، در 30 دقیقه می‌تواند باتری را به میزان 55 درصد شارژ کرده و برای شارژ کامل تنها به مدت 1 ساعت و 10 دقیقه نیاز دارد.

مقایسه دوربین ها، رقابت نزدیک است!

بررسی و مقایسه redmi note 12 و galexy A14

برای مقایسه عملکرد دوربین‌های گوشی‌های A14 و ردمی نوت ۱۲ فورجی، ابتدا ویژگی‌های هر دوربین را بررسی می‌کنیم. سپس با توجه به این ویژگی‌ها، عملکرد آن‌ها را مقایسه می‌کنیم تا به نتیجه‌ای قطعی برسیم.

دوربین گلکسی A14 از یک سیستم دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این دوربین‌ها قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K را نیز دارند.

در مقابل، دوربین ردمی نوت ۱۲ فورجی نیز از یک سیستم دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین‌ها همچنین توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K را دارند.

برای تشخیص دقیق‌تر، نیاز به آزمایش‌های عملی و مقایسه نمونه‌های عکس گرفته شده با هر دو گوشی است تا بتوان نتیجه‌ای قطعی ارائه کرد. این مقایسه‌ها شامل عواملی مانند کیفیت تصویر، جزئیات، رنگ‌ها، عملکرد در شرایط نوری مختلف و سایر ویژگی‌های دوربین می‌شود

دوربین های اصلی

در دوربین ردمی نوت ۱۲ فورجی، از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 استفاده می‌شود که اندازه پیکسل‌های آن 0.64 میکرون است. این سنسور در پس زمینه‌ای با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های گرفته شده به صورت پیش‌فرض به رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ثبت می‌شوند. این دوربین عملکرد بسیار خوبی در زمینه ثبت تصاویر دارد و جزئیات و رنگ‌ها به نحوی واقعیت‌مند و کفایت‌بخش به تصویر می‌آید.

در مقابل، در گلکسی A14 نیز از دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌شود، اما مدل دقیق سنسور آن مشخص نیست. این دوربین همچنین از دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. اطلاعات بیشتری درباره سنسور استفاده شده در این مدل موجود نیست.

با توجه به توضیحات ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که هر دو گوشی دارای دوربین‌های با کیفیتی هستند که توانایی ثبت تصاویر با جزئیات مناسب و رنگ‌های واقع‌گرایانه را دارند. اما با توجه به قدرت سنسور و عملکرد عمومی دوربین، ردمی نوت ۱۲ فورجی به طور کلی از کیفیت بهتری برخوردار است.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی در ردمی نوت ۱۲ فورجی، تصاویری با نویز نسبتاً بالا و جزئیات متوسط را به ثبت می‌رساند. این دوربین به طور کلی، عکس‌هایی با حالت نرم و آبرنگی تولید می‌کند که برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند. با این حال، وقتی این تصاویر را بر روی مانیتورهای بزرگتر مشاهده می‌کنید، ضعف آن‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

در سویی دیگر، دوربین فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی در گلکسی A14، تصاویری کاملاً معمولی و به طور کلی با نویز زیاد و جزئیات کم را ثبت می‌کند. این تصاویر، سوژه‌ها را با حالت آبرنگی و نرم به تصویر می‌کشد. اگرچه هر دو گوشی در زمینه تصاویر فوق‌عریض عملکرد بسیار خوبی ارائه نمی‌دهند، اما با توجه به اختلاف کمی که وجود دارد، ردمی نوت 12 را برتر می‌دانیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو گوشی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است، اما دوربین سلفی گلکسی A14 دارای دیافراگم گشوده‌تری است که این امر به جذب نور بهتر و عکس‌های با کیفیت‌تر کمک می‌کند. در عین حال، عکس‌های سلفی گرفته شده با ردمی نوت 12 کیفیت خوبی ندارند و نویز زیادی در تصاویر مشاهده می‌شود. همچنین، جزئیات در عکس‌ها به طور قابل توجهی کمتر است و در برخی موارد، خروجی‌های تصاویر مبهم و غیر واضح هستند. از طرف دیگر، دوربین سلفی گلکسی A14 وضوح و کیفیت بیشتری را ارائه می‌دهد و عکس‌های با کمترین نویز و جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رساند. بنابراین، گلکسی A14 در این بخش به عنوان برنده مطرح می‌شود.

مقایسه دوربین  آیفون ۱۵ پرو مکس و شیائومی ۱۳ اولترا

سخن پایانی


با این مقایسه جامع، شما می‌توانید تصمیمی مطمئن‌تر و بر اساس نیازهای خودتان بگیرید. اگر ارگونومی، بخش نمایشگر، سرعت شارژ، و قدرت سخت افزاری برای شما اهمیت بیشتری دارد، ردمی نوت 12 فورجی انتخاب مناسبی است. اما اگر برای شما کیفیت تصاویر سلفی، ویدئوها، و شارژدهی باتری از اهمیت بیشتری برخوردار است، ممکن است گلکسی A14 انتخاب بهتری باشد، با این حال باید توجه داشته باشید که ردمی نوت 12 فورجی نیز شارژدهی باتری قابل قبولی دارد و برخی از ویژگی‌های دیگری که ممکن است مهم باشند را نیز ارائه می‌دهد. در نهایت، انتخاب بین این دو گوشی به نیازها، ترجیحات، و البته بودجه شما بستگی دارد.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد