بررسی گوشی شیائومی ردمی a2 plus

Redmi A2 Plus یک ارتقاء قابل توجه نسبت به نسخه‌ی قبلی   یعنی مدل  Redmi A1 Plus، ارائه کرده است. در زیر برخی از تغییرات و بهبودهایی که در Redmi A2 Plus اعمال شده است را بررسی می‌کنیم: 1.سخت‌افزار : این گوشی احتمالاً از تراشه‌ی به‌روزتری استفاده می‌کند که عملکرد گوشی را بهبود می‌بخشد و سرعت […]


avatar
فاطمه سلیمی
06 شهریور 1403 | 11 دقیقه مطالعه

Redmi A2 Plus یک ارتقاء قابل توجه نسبت به نسخه‌ی قبلی   یعنی مدل  Redmi A1 Plus، ارائه کرده است. در زیر برخی از تغییرات و بهبودهایی که در Redmi A2 Plus اعمال شده است را بررسی می‌کنیم:

1.سخت‌افزار : این گوشی احتمالاً از تراشه‌ی به‌روزتری استفاده می‌کند که عملکرد گوشی را بهبود می‌بخشد و سرعت و کارایی بیشتری ارائه می‌دهد. این موضوع می‌تواند تجربه استفاده از گوشی را بهتر کند.

۲. دوربین بهبود یافته: معمولاً در نسخه‌های جدید، بهبودهایی در عملکرد دوربین نیز صورت می‌گیرد. احتمالاً دوربین Redmi A2 Plus  نسبت به نسخه قبلی، کیفیت تصاویر بهتری ارائه می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی مانند حالت‌های عکاسی پیشرفته‌تر را داراست.

۳. باتری بزرگتر: Redmi A2 Plus  دارای باتری بزرگتری است که عمر استفاده را افزایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد بیشتر از گوشی خود استفاده کنند.

۴. سیستم عامل به‌روزتر:  Redmi A2 Plusاز نسخه‌ی به‌روزتری از سیستم عامل استفاده می‌کند که امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد.

با توجه به این بهبودها، اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت از برند شیائومی با امکانات بهتر و عملکرد بهتر هستید، Redmi A2 Plus  می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

انواع گوشی‌های شیائومی را می توانید از فروشگاه کارت با مناسب‌ترین قیمت بخرید: قیمت گوشی شیائومی

طراحی

باز کردن جعبه گوشی Redmi A2 Plus به طور کاملاً مرتب و جالب توجه است. این گوشی از جعبه‌ای سفید با لوگوی Redmi شروع می‌شود که بر روی آن عبارت “Redmi A2 Plus” قرار دارد. با باز کردن جعبه، گوشی Redmi A2 Plus در بالای جعبه واقع شده و در پایین آن متعلقات دیگری مانند کابل شارژ microUSB و آداپتور شارژ 10 وات ظاهر می‌شوند.

پس از برداشتن گوشی، می‌توانید به سراغ متعلقات دیگر جعبه بروید. در انتهای جعبه، سه دفترچه راهنما قرار دارد که یکی از آن‌ها به زبان انگلیسی است و مختص ردمی A2 Plus نسخه جهانی (گلوبال) است. این دفترچه شامل موارد مختلفی از جمله راهنمای استفاده، اطلاعات ایمنی، ویژگی‌های فنی و دیگر موارد مربوط به استفاده از گوشی است.

با این روند مرتب و کامل، می‌توانید گوشی Redmi A2 Plus را به‌صورت طبیعی و آسوده از جعبه خارج کرده و از تمامی متعلقات آن برای استفاده بهینه استفاده کنید.

در اولین نگاه و با در دست گرفتن گوشی  Redmi A2 Plus، متوجه وزن نسبتاً سبک آن خواهید شد. با 191 گرم وزن، این گوشی میان رده بین گوشی‌های سبک و سنگین قرار می‌گیرد. پنل جلویی این گوشی از جنس شیشه ساخته شده است و یک فریم پلاستیکی آن را احاطه کرده است. شیائومی در طراحی Redmi A2 Plus از لبه‌های گرد استفاده کرده است که این موضوع احساس خوبی هنگام استفاده به کاربر منتقل می کند.

پنل پشتی گوشی از جنس پلاستیک با طرح چرم ساخته شده است که به نظر ظاهری جذاب و متفاوتی ایجاد می‌کند. در بالای پنل پشتی، یک ماژول دوربین کوچک با دو دوربین افقی و یک فلش LED مشاهده می‌شود. همچنین، در نزدیکی ماژول دوربین، حسگر اثر انگشت درون یک سطح دایره‌ای قرار دارد.

حال بهتر است به سراغ فریم دورتادور گوشی برویم و نگاهی دقیق‌تر به طراحی و انتخاب جای‌گذاری دکمه‌های شیائومی برای این گوشی اقتصادی جدید بیندازیم. روی لبه سمت راست گوشی، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا با طراحی کشیده و در پایین آن دکمه روشن و خاموش یا همان Power قرار دارد. اگر به سمت بالا حرکت کنیم، روی لبه بالایی اسپیکر را مشاهده می‌کنیم.

به لبه سمت چپ گوشی برویم، جایی که درگاه اسلات سیم کارت و کارت حافظه microSDXC قرار دارد. لازم به ذکر است که در این لبه، تنها یک درگاه دیده می‌شود و 2 عدد سیم کارت نانو و کارت حافظه در کنار هم قرار می‌گیرند.

حال به سمت لبه پایینی برویم، در قسمت راست درگاه microUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا  و در سمت چپ درگاه شارژ و میکروفون قرار دارند. نیازی به توضیح کاربرد جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست و همه با امکان اتصال انواع هندزفری‌های سیمی آشنا هستند. وجود این جک نشان می‌دهد که شیائومی از حذف آن در گوشی‌های اقتصادی خود پرهیز کرده است و این مورد می‌تواند همچنان از مزایای این گوشی باشد.

شیائومی ردمی A2 پلاس به‌دلیل طراحی چرم‌نما در پنل پشتی، به‌راحتی لیز نمی‌خورد و در عین حال احساس سنگینی نیز به کاربر منتقل نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های طراحی این گوشی می‌توان به قرارگیری دوربین سلفی اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی در قسمت بالاترین ناچ قطراه‌ای شکل قرار گرفته است و دقیقاً در وسط صفحه نمایش خودنمایی می‌کند.

صفحه نمایش

بدون شک، صفحه نمایش یکی از جنبه‌های حیاتی هر گوشی است که می‌تواند تأثیر زیادی در تجربه کاربری ارائه شده داشته باشد. در خرید گوشی شیائومی ردمی A2 پلاس، ابتدا به اندازه صفحه نمایش آن توجه می‌کنیم که با ابعاد 6.52 اینچ طراحی شده است. این صفحه نمایش از فناوری IPS LCD بهره می‌برد و نسبت تصاویر آن به بدنه گوشی در حدود 81 درصد است. رزولوشن این صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل می‌باشد و حداکثر روشنایی آن نیز 400 نیت است.

با توجه به جزئیات تخصصی، صفحه نمایش گوشی اقتصادی شیائومی Redmi A2 Plus با تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ، استاندارد 16 میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش، با تفکیک رنگ‌ها، انواع محتواها را با کیفیت مناسبی نمایش می‌دهد، اما نمی‌توان انتظار پخش محتوا با بالاترین کیفیت را از آن داشت.

اگرچه اختلافات قابل توجهی بین نمایش محتوای گوشی‌های پرچمدار و گوشی‌های اقتصادی وجود دارد، اما برای استفاده در کارهای روزمره و تماشای محتواهای عمومی، Redmi A2 Plus  می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. به طور کلی، انتخاب گوشی Redmi A2 Plus  برای انجام کارهای روزمره کاملا منطقی و به صرفه است.

باتری

بررسی شارژ باتری گوشی Redmi A2 Plus نشان داد که با 24 درصد شارژ اولیه، زمانی حدود 2 ساعت و 27 دقیقه طول کشید تا به شارژ 100 درصدی برسد. این گوشی در ابتدای اتصال به برق، در 50 دقیقه اول به شارژ 55 درصدی رسید و سرعت شارژ پس از آن کاهش یافت. این واکنش طبیعی است و با افزایش شارژ به مرز 100 درصد، سرعت شارژ نیز کاهش می‌یابد. این نتایج نشان می‌دهند که باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی Redmi A2 Plus توانایی ارائه زمان مورد انتظار برای استفاده از گوشی را با یک شارژ کامل فراهم می‌کند.

در عصر حاضر کمتر گوشی‌های موبایلی با قیمت پایین‌تر از 100 دلار به بازار عرضه می‌شوند و در نتیجه انتظار داشتن شارژر با توان بالاتر از 10 وات برای این گوشی منطقی نیست. مدت زمان بیشتر از 2 ساعت و 30 دقیقه برای شارژ صفر تا صد ممکن است زمان زیادی به نظر بیاید، اما با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه و ویژگی‌های ارزشمندی که این گوشی ارائه می‌دهد، این زمان قابل قبول است.

سخت افزار

نسخه‌ی اندروید 12 Go که بر روی گوشی Redmi A2 Plus استفاده می‌شود، به‌طور خاص برای گوشی‌های اقتصادی و معمولی طراحی شده است. این نسخه از اندروید بهینه‌سازی‌هایی دارد که به کارایی بهتر و تجربه کاربری بهتر برای گوشی‌های با سخت‌افزارهای کمتر کمک می‌کند.

رابط کاربری MIUI که بر روی Redmi A2 Plus استفاده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری برای گوشی‌های شیائومی است. این رابط کاربری با ویژگی‌ها و امکانات متنوعش از کاربران مختلفی جذب شده است. از جمله ویژگی‌های MIUI می‌توان به امکانات سفارشی‌سازی بالا، اعلان‌های هوشمند، حالت‌های مختلف انرژی، و قابلیت استفاده از تم‌ها و آیکون‌های متنوع اشاره کرد.

همچنین، با اندروید 12 و نسخه‌ی Go آن، کاربران به برخی از ویژگی‌های جدید این نسخه از اندروید نیز دسترسی خواهند داشت، اما با توجه به نسخه Go، برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تری که در نسخه‌های استاندارد اندروید وجود دارد ممکن است در این نسخه کمتر باشد. اما این نسخه از اندروید برای استفاده روزمره و تجربه کاربری مسلماً مناسب خواهد بود، به‌ویژه برای کاربرانی که به دنبال یک تلفن هوشمند با عملکرد قابل قبول و قیمت مناسب هستند.

در کل، رابط کاربری گوشی Redmi A2 Plus از Xiaomi که بر پایه‌ی MIUI است، تا حد زیادی شبیه به رابط کاربری اندروید استاندارد طراحی شده و البته برخی اضافه‌کردن‌ها و سفارشی‌سازی‌ها از سوی شرکت شیائومی باعث می شود تجربه کاربری بهتری به شما منتقل شود. این رابط کاربری ساده، کاربرپسند و قابل تنظیم است که از آن به عنوان یکی از نقاط قوت این گوشی نام برده می شود.

در مورد عملکرد دکمه‌های سخت‌افزاری نیز، مشابه گوشی‌های دیگر اندروید، دکمه کاهش صدا و دکمه Power که در کنار هم قرار دارند، به عنوان دکمه اسکرین‌شات عمل می‌کنند. با فشار دادن همزمان این دو دکمه، عکس از صفحه‌ی فعلی گوشی گرفته می‌شود. همچنین با نگه داشتن دکمه  Power، صفحه‌ای با گزینه‌های  Power Off، Restart  و Emergency ظاهر می‌شود که به کاربر امکانات مختلفی را فراهم می‌کند، از جمله دسترسی به اطلاعات اضطراری.

همچنین در تنظیمات گوشی Redmi A2 Plus، می‌توانید به قابلیت‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید که به شما امکان شخصی‌سازی و بهینه‌سازی تجربه استفاده از گوشی را می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به حالت تاریک (Dark Mode) و روشنایی تطبیقی (Adaptive Brightness)  اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات نورپردازی و ظاهر گوشی را براساس نیازهای خود تنظیم کنید.

استفاده از حسگر اثر انگشت که در پشت گوشی قرار دارد نیز به شما امکان می‌دهد تا از آن برای افزایش امنیت و محافظت از برنامه‌ها و داده‌های خود استفاده کنید. با تنظیمات مربوط به حسگر اثر انگشت، می‌توانید نوع قفل صفحه نمایش خود را انتخاب کرده و از این طریق اطمینان حاصل کنید که فقط شما به داده‌های خود دسترسی دارید. همچنین، با فعال کردن این قابلیت، قفل گشایی گوشی به صورت سریع و راحت انجام می‌شود و شما بلافاصله می‌توانید به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

رابط کاربری

در بررسی تخصصی Redmi A2 Plus، ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی مورد توجه قرار می‌گیرند. با توجه به اطلاعاتی که ارائه شده است، این گوشی از تراشه MediaTek Helio G36 با لیتوگرافی 12 نانومتر استفاده می‌کند. این تراشه با توجه به ماهیت گوشی و همچنین محدودیت‌های قیمتی در آن، مناسب انتخاب شده است.

همکاری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با پردازنده گرافیکی  PowerVR GE8320، امکان پردازش و اجرای برنامه‌ها و وظایف روزمره را به راحتی فراهم می‌کند. اما این تراشه‌ها ممکن است در پردازش بازی‌های سنگین به چالش کشیده شوند و منجر به دیده شدن لگ و کندی در اجرای بازی‌های پرسرعت گردند. از این رو، برای افرادی که به گیمینگ حرفه‌ای علاقه‌مندند، Redmi A2 Plus به عنوان گزینه‌ای مناسب محسوب نمی‌شود.

به‌طور کلی، این گوشی برای کاربری در محیط‌های روزمره و اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های معمولی بسیار مناسب است، اما برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، ممکن است به توان پردازشی کافی نداشته باشد و عملکرد آن مورد انتظار نباشد.

دوربین

در بررسی دوربین‌های گوشی  Redmi A2 Plus، انتظار نباید داشت که کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای آن به اندازه یک گوشی پرچمدار یا حتی میان‌رده باشد. با در نظر گرفتن وضوح پایین تراشه Helio G36 و محدودیت‌های قیمتی، شیائومی از دوربین‌های با کیفیت بالا استفاده نکرده است. اما با این وجود، دوربین‌های Redmi A2 Plus قابل قبول هستند و می‌توانند نیازهای روزمره کاربران را برآورده کنند.

دوربین اصلی این گوشی دارای یک حسگر 13 مگاپیکسلی با اپرتور f/2.2 است که به همراه یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی برای عکس‌های پرتره عملکرد مناسبی در هنگام عکاسی به شما ارائه می دهد. این دوربین قادر به گرفتن عکس‌های با کیفیت مناسب در شرایط نوری معمولی است، اما در شرایط نوری ضعیف توانایی آن محدودتر می شود.

در مورد دوربین سلفی، Redmi A2 Plus  دارای یک حسگر 5 مگاپیکسلی با اپرتور f/2.2 است که عکس‌های خوبی در روزنه های نوری مناسب می‌گیرد، اما کیفیت آن در شرایط نوری کمتر ممکن است کاهش یابد.

بنابراین، اگرچه دوربین‌های Redmi A2 Plus به اندازه گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده کیفیت ندارند، اما برای استفاده روزمره و ضبط لحظات عادی، می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی از برند شیائومی هستید، Redmi A2 Plus  توانسته است نام خود را در لیست ارزان‌ترین گوشی‌های دنیا جای دهد. بنابراین، ارزش اقتصادی این گوشی به علاوه کاربری راحت آن می‌تواند دلیلی برای خرید باشد.

از سوی دیگر عملکرد تراشه ممکن است برای برخی افراد نه‌چندان جذاب باشد و در نتیجه این گوشی به گیمرها، عکاسان حرفه‌ای و ادیتورها پیشنهاد نمی‌شود. اما برای افرادی که به دنبال یک گوشی ارزان با کارایی مناسب برای عکاسی از سوژه‌های روزمره یا انجام وظایف روزانه خود هستند، Redmi A2 Plus به عنوان یکی از گزینه‌های به‌صرفه ترین و با کیفیت ترین در بازار پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید، خرید گوشی را به‌سادگی، از طریق وبسایت کارت انجام دهید. پروسه ثبت سفارش بسیار ساده‌ است و خریدی امن و راحت را تجربه خواهید کرد.

خرید گوشی شیائومی Redmi A2 Plus

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد