اپل حدود سه هفته قبل از آیپد پرو جدید رونمایی کرد و برای اولینبار نمایشگر OLED را به تبلتهای خود اضافه کرده است. این موضوع باعث می شود که شاهد افزایش تقاضا برای نمایش گرهای OLED باشیم.
به گزارش دیجیتایمز، شرکت تحقیقات بازار Omdia پیشبینی میکند که در سال 2024، حجم فروش تبلتهای OLED به 12.1 میلیون دستگاه خواهد رسید. از این تعداد، 8.12 میلیون دستگاه (به نسبت 61.7 درصد) به تبلتهای OLED هیبریدی تعلق خواهد گرفت. با در نظر گرفتن اینکه آیپد پرو جدید اولین تبلتی است که از فناوری OLED هیبریدی استفاده میکند، بخش عمده این حجم فروش به این تبلت اختصاص خواهد یافت.
به تازگی، برخی از شرکتهای تحقیقاتی بازار حجم فروش آیپد پرو اولد را بین 4.5 تا 5 میلیون دستگاه پیشبینی کرده بودند، اما منابع مطلع در زنجیره تأمین اعلام کردهاند که این تعداد بیشتر است. اپل برای تأمین نمایشگر اولد تبلت خود با الجی دیسپلی و سامسونگ همکاری میکند؛ بهنظر میرسد که الجی 5 میلیون نمایشگر اولد و سامسونگ نیز حدود 4 میلیون صفحه نمایش خواهد ساخت.
خرید اقساطی گوشی اپل در فروشگاه کارت
ال جی و سامسونگ تولید کننده نمایشگر های اپل
آیپد پرو اپل در دو اندازه 11 اینچی و 13 اینچی عرضه میشود. الجی هر دو اندازه را تأمین میکند، اما سامسونگ تنها پنلهای 11 اینچی را ارائه میدهد. اپل از یک ساختار دولایهای در این نمایشگر استفاده میکند که باعث میشود میزان روشنایی دو برابر شود و طول عمر نمایشگر این تبلت نیز چهار برابر ساختار تک لایهای باشد.
به علاوه، سامسونگ احتمالاً برای افزایش ظرفیت تولید نمایشگر اولد آیپد پرو، در خط تولید A3 خود نیز این نمایشگرها را تولید میکند. البته خط تولید A3 سامسونگ ابتدا برای ساخت اولدهای تکلایه استفاده میشود و اگر سامسونگ بخواهد از این خط تولید برای اولدهای دولایه استفاده کند، احتمالاً باید تغییراتی در فرایند آن ایجاد کند.