شیائومی:  قصد غیرفعال‌سازی سراسری تبلیغات را نداریم!

قیمت گوشی‌های شیائومی و ویژگی‌های متنوع آن همواره مورد تحسین علاقه مندان به گوشی قرار می‌گیرد. اما مشکل همیشگی کاربران وجود تبلیغات در رابط کاربری (UI) و برخی برنامه‌های اختصاصی این شرکت است. هرچند غیرفعال کردن این تبلیغات ممکن است، اما فرآیند آن پیچیده و زمان‌بر است. پیش‌تر گزارش شده بود که شیائومی در تلاش […]


avatar
شهاب زهرائی
16 مرداد 1403 | 3 دقیقه مطالعه
شیائومی:  قصد غیرفعال‌سازی سراسری تبلیغات را نداریم!

قیمت گوشی‌های شیائومی و ویژگی‌های متنوع آن همواره مورد تحسین علاقه مندان به گوشی قرار می‌گیرد. اما مشکل همیشگی کاربران وجود تبلیغات در رابط کاربری (UI) و برخی برنامه‌های اختصاصی این شرکت است. هرچند غیرفعال کردن این تبلیغات ممکن است، اما فرآیند آن پیچیده و زمان‌بر است. پیش‌تر گزارش شده بود که شیائومی در تلاش است تا راهی آسان‌تر برای غیرفعال کردن تبلیغات ارائه دهد. اکنون تأیید شده که به این زودی‌ها دکمه‌ای برای این کار وجود نخواهد داشت.

اطلاعات افشاشده حاکی از آن است که شیائومی شاید روی ویژگی‌ای برای خاموش کردن کامل تبلیغات سیستمی کار کند. اما این شرکت تأیید کرده که ارائه این قابلیت فعلاً در نقشه راه رابط کاربری HyperOS قرار ندارد.

به گزارش «اندروید آتوریتی»، شیائومی اعلام کرده که قصد دارد با کاهش برنامه‌های از پیش نصب شده و صفحه‌های نمایش محتوا، تجربه کاربری را بهبود بخشد. همچنین به کاهش Bloatwareها (برنامه‌های نصب‌شده به‌صورت پیش‌فرض که نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد) اشاره کرده است. با این حال، این بیانیه ایده طراحی «کلید برای غیرفعال کردن تبلیغات» را رد کرده است:

(ما در حال حاضر قصد نداریم دکمه‌ای اضافه کنیم که در عمل، فقط تعداد کمی از کاربران بتوانند آن را کشف و استفاده کنند.)

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که شیائومی باید به نیازهای کاربران خود توجه بیشتری کند و فرایند غیرفعال‌سازی تبلیغات را ساده‌تر کند. تبلیغات در رابط کاربری می‌تواند تجربه کاربری را مختل کند و بسیاری از کاربران را ناراضی کند. اگرچه تلاش شیائومی برای کاهش برنامه‌های پیش‌فرض و بهبود تجربه کاربری قابل تقدیر است، اما ارائه یک دکمه ساده برای غیرفعال‌سازی تبلیغات می‌تواند تأثیر مثبتی بر رضایت مشتریان داشته باشد و اعتماد بیشتری به برند ایجاد کند.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات برنامه‌های اختصاصی شیائومی

این رویکرد احتمالاً بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند. در حال حاضر، غیرفعال کردن تبلیغات در برنامه‌های شیائومی نیاز به رویکردی چندمرحله‌ای و پیچیده دارد.

کاربران باید ابتدا برنامه MSA را در بخش تنظیمات سیستم پیدا و غیرفعال کنند. سپس به بخش تنظیمات هر برنامه، مانند مدیریت فایل، موسیقی و دانلودها بروند و تبلیغات آن‌ها را نیز خاموش کنند. این فرایند پیچیده در تضاد با راه‌حل ساده‌ای است که کاربران امیدوار بودند ارائه شود.

باید دید که آیا شیائومی در آینده موضع خود را تغییر خواهد داد یا خیر. تا آن زمان، کاربرانی که به دنبال تجربه‌ای کارآمد و بدون تبلیغات هستند، باید از روش‌های جایگزین دیگر استفاده کنند.

به نظر می رسد که شیائومی باید توجه بیشتری به نیازهای کاربران خود داشته باشد و فرایند غیرفعال‌سازی تبلیغات را ساده‌تر کند. تبلیغات در رابط کاربری می‌تواند تجربه کاربری را مختل کند و باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شود. اگرچه تلاش شیائومی برای بهبود تجربه کاربری با کاهش برنامه‌های پیش‌فرض قابل تقدیر است، اما ارائه یک راه‌حل ساده برای غیرفعال کردن تبلیغات می‌تواند به طور قابل توجهی رضایت کاربران را افزایش دهد و اعتماد بیشتری به این برند ایجاد کند.

ثبت دیدگاه شما
دیدگاهی یافت نشد