طی ماههای گذشته، شرکتهای خردهفروشی در چین تخفیفهای مختلفی برای فروش آیفون ارائه کردهاند. بر اساس گزارش بلومبرگ، این تخفیفها منجر به افزایش 52 درصدی فروش آیفون در چین شده است.
آمار منتشرشده از آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان میدهد که تعداد دستگاههای ارسالشده به بازار چین افزایش چشمگیری داشته است. این افزایش فروش، نشاندهنده تاثیر مثبت تخفیفها و استراتژیهای بازاریابی است که شرکتهای خردهفروشی برای جذب مشتریان و افزایش فروش در بازار رقابتی چین به کار گرفتهاند.
باید توجه داشته باشید که افزایش فروش آیفون در چین اهمیت ویژهای دارد زیرا این کشور یکی از بزرگترین بازارهای گوشیهای هوشمند در جهان است. موفقیت در این بازار میتواند به طور قابلتوجهی بر عملکرد کلی شرکتها تأثیر بگذارد. به علاوه، این افزایش فروش ممکن است باعث تقویت رقابت بین برندهای مختلف در چین شده و سایر شرکتها را نیز ترغیب کند تا با ارائه تخفیفها و پیشنهادات جذاب، سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.
رکورد جدید برای فروش آیفون در چین
در چند سال گذشته ممنوعیت استفاده از آیفون در برخی سازمانهای دولتی چین باعث کاهش فروش آیفون و تغییر جایگاه اپل در بازار گوشیهای هوشمند چین شده بود. اما به نظر میرسد که اپل با در نظر گرفتن تخفیفهای مختلف برای کاربران چینی توانسته است فروش خود را افزایش دهد تا تصمیمات دولتی برای کاهش سهم اپل در بازار چین را خنثی کند.
برآوردهای بلومبرگ نشان میدهد که آیفون در حال حاضر بیشترین سهم فروش در بین گوشیهای واردشده به چین را به خود اختصاص داده است. در دو ماه اول سال 2024، میزان فروش آیفون در چین بهشکل قابلتوجهی کاهش یافته بود. اما در ماه مارس، فروش آیفون در چین روند صعودی پیدا کرد و با در نظر گرفتن تخفیفهای مختلف، آمار فروش آیفون بیشتر شد. از ابتدای سال 2024، فروشندگان چینی اپل تخفیفهای مختلفی را برای کاربران این کشور در نظر گرفتند که در برخی موارد حتی بیشتر از 10 درصد بوده است.
تمایل شهروندان چینی برای استفاده از گوشی های گران قیمت
تحلیلگران بلومبرگ، استیون سنگ و شین چن، معتقدند که کاهش سهم فروش آیفون در بازار چین بهزودی به وضعیت ثبات میرسد. نظرسنجیهای اخیر نشان میدهد که اپل پس از پیشتازی هواوی، بار دیگر به برند محبوب موبایل در بین کاربران چینی تبدیل میشود و بیش از نیمی از پاسخدهندگان این نظرسنجیها گفتهاند که حاضر هستند بیش از 550 دلار برای گوشی بعدی خود هزینه کنند، در حالی که در حال حاضر تنها 33 درصد از کاربران از موبایلهای گرانقیمت استفاده میکنند.
این تغییرات نشاندهنده توانمندی اپل در تطبیق با شرایط بازار و استفاده از استراتژیهای تخفیفی برای جذب مشتریان است. همچنین، علاقه کاربران به گوشیهای باکیفیت و گرانقیمت نشان میدهد که اپل همچنان میتواند سهم قابلتوجهی از بازار چین را به خود اختصاص دهد، به شرطی که بتواند با نیازها و انتظارات کاربران هماهنگ باشد.