معرفی سامسونگ گلکسی S24 FE ؛ ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسل قبل

پیشرفت سامسونگ گلکسی S24 FE در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری چشم گیر بوده است.


avatar
زهرا‍ واقفی
07 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

معرفی سامسونگ گلکسی S24 FE ؛ ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسل قبل

سامسونگ گلکسی S24 FE، به‌جز در بخش دوربین، در تمام جهات نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. این گوشی سامسونگ با نمایشگری بزرگ‌تر، چیپستی قوی‌تر و باتری حجیم‌تر عرضه می‌شود و برای اولین بار از موتور پردازش تصویر ProVisual برای بهبود کیفیت عکاسی در شب بهره می‌برد.

مشخصات و قیمت گلکسی S24 FE

این گوشی در تمامی بازارهای جهانی با چیپ قدرتمند و ۱۰ هسته‌ای اگزینوس 2400e عرضه می‌شود و برخلاف انتظار، خبری از نسخه اسنپدراگون نیست. سامسونگ هنوز تمام جزئیات این چیپست را منتشر نکرده است، اما مشخص شده که هسته‌های کورتکس X4 در این چیپ نسبت به نسل قبلی با فرکانس پایین‌تری کار می‌کنند. این موضوع ممکن است حداکثر کارآیی گوشی را کمی کاهش دهد، اما باعث افزایش پایداری آن خواهد شد. گلکسی S24 FE با ۸ گیگابایت رم و در سه نسخه با ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شود.یکی از مشکلات اصلی مدل گلکسی S23 FE افزایش شدید دما در استفاده‌های سنگین بود. سامسونگ امسال با به‌کارگیری سیستم خنک‌سازی با محفظه بخار بزرگ‌تر، تلاش کرده تا این مشکل را تا حدی برطرف کند. با توجه به ارتقاء دو نسل از اگزینوس 2200 به اگزینوس 2400e، انتظار می‌رود عملکرد گوشی گلکسی S24 FE به‌طور محسوسی بهتر از مدل سال گذشته باشد.

سامسونگ با به‌روزرسانی‌های گسترده در گلکسی S24 FE نشان داده که به نیازها و بازخوردهای کاربران اهمیت زیادی می‌دهد. ارتقاء در بخش‌های مهمی مانند سیستم خنک‌سازی و پردازش تصویر، به‌ویژه برای عکاسی در شب، این گوشی را به گزینه‌ای جذاب برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند. استفاده از چیپست اگزینوس 2400e با تأکید بر پایداری بیشتر و کاهش دما، به وضوح به‌منظور ارائه تجربه کاربری بهتر طراحی شده است. این دستگاه با سخت‌افزار قدرتمند و بهبودهای متعدد، می‌تواند جایگاه خوبی در بازار گوشی‌های شبه‌پرچمدار به دست آورد.

نمایشگر بزرگ تر و ظرفیت باتری بیشتر

نمایشگر گلکسی S24 FE نسبت به مدل قبلی ۰.۳ اینچ بزرگ‌تر شده و به ۶.۷ اینچ رسیده است، یعنی اندازه‌ای برابر با گوشی پرچمدار گلکسی S24 پلاس. این نمایشگر داینامیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل) ارائه می‌شود. همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیتی بهره می‌برد و با گوریلا گلس ویکتس پلاس محافظت می‌شود. از نظر دوربین، گلکسی S24 FE تغییری نسبت به نسل قبل ندارد و همچنان از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسلی است. اما سامسونگ با اضافه کردن موتور پردازش تصویر ProVisual، وعده بهبود کیفیت عکاسی در شرایط نور کم را داده است.

یکی دیگر از بهبودهای این مدل در بخش باتری است. باتری گلکسی S24 FE نسبت به مدل قبلی ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری دارد و به ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است، اما همچنان با سرعت شارژ ۲۵ وات به‌صورت سیمی و ۱۵ وات بی‌سیم شارژ می‌شود. نکته مهم دیگر این است که سامسونگ قول داده تا ۷ سال آپدیت‌های اندروید و امنیتی برای این مدل ارائه دهد، به این معنی که این گوشی تا اندروید ۲۱ پشتیبانی خواهد شد. قیمت پایه این مدل با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ۶۵۰ دلار تعیین شده است.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد