آیفون 15 پرفروش ترین گوشی جهان!

بر اساس آمار منتشر شده از فروش گوشیهای هوشمند در فصل اول سال 2024 چهار گوشی پرفروش جهان به‌ترتیب به آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ تعلق دارند. گلکسی S24 اولترا در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت. اگرچه در نتیجه آمار کلی شرکت سامسونگ توانسته است رتبه اول فروش گوشی […]


avatar
زهرا حسینی
07 شهریور 1403 | 2 دقیقه مطالعه

بر اساس آمار منتشر شده از فروش گوشیهای هوشمند در فصل اول سال 2024 چهار گوشی پرفروش جهان به‌ترتیب به آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ تعلق دارند. گلکسی S24 اولترا در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت.

اگرچه در نتیجه آمار کلی شرکت سامسونگ توانسته است رتبه اول فروش گوشی هوشمند را در انواع مدل ها به خود اختصاص دهد اما در زمینه فروش مدل های خاص همچنان آیفون 15 صدر پرفروش‌ترین مدل گوشی را به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس این آمار گلکسی A15 5G و گلکسی A54 در رتبه‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و آیفون ۱۵ پلاس در جایگاه هشتم ایستاد. گلکسی S24 و گلکسی A34 نیز رتبه های بعدی تا فهرست ۱۰ گوشی پرفروش در فصل اول ۲۰۲۴ را تکمیل می‌کنند.

افزایش تمایل بازار به گوشی های پریمیوم!

در سال‌های اخیر، معمولاً استقبال از مدل‌های استاندارد آیفون در بازه‌های کوتاه و غیرفصلی، بیشتر از مدل‌های پرو و پرو مکس بود؛ اما حالا فروش مدل‌های گران‌تر گوشی آیفون برای اولین‌بار از مدل استاندارد پیشی گرفته است. این موضوع نتیجه‌ی افزایش علاقه‌ی مردم به گوشی‌های پریمیوم‌تر است.

کانترپوینت می‌گوید که احتمالاً فروش مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون بیش از ۶۰ درصد از درآمد بخش گوشی‌های هوشمند اپل را ازآنِ خود کرده است. افزایش میل مردم به خرید گوشی گران‌قیمت ارتباط مستقیمی با افزایش مدت‌زمان تعویض گوشی دارد. درواقع، کاربران گوشی خود را برای مدت‌زمان بیشتری حفظ می‌کنند.

گزارش کانترپوینت در حالی منتشر می‌شود که فروش کلی آیفون در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ (دومین فصل مالی اپل) درمقایسه‌با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است اما مدل های مختلف گوشی آِیفون 15 با استقبال زیادی روبرو هستند و آیفون ۱۵ پرو مکس اکنون با اختلاف بسیار زیادی از گلکسی S24 اولترا به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی دنیا شناخته می‌شود.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد