سامسونگ: قابلیت‌های Galaxy AI در سال 2025 پولی می‌شود

تا پایان سال 2025، ممکن است برای برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی هزینه‌هایی اعمال شود.


avatar
زهرا‍ واقفی
11 مهر 1403 | 3 دقیقه مطالعه

قابلیت‌های Galaxy AI در سال 2025 پولی می شود

در روز جمعه، سامسونگ از دستگاه‌های جدید خود، گلکسی تب S10 و گلکسی S24 FE، رونمایی کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به نقش روزافزون هوش مصنوعی (Galaxy AI) در این محصولات اشاره نمود. این شرکت کره‌ای مجدداً تأیید کرد که برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی این دستگاه‌ها ممکن است در سال 2025 به صورت پولی ارائه شوند.

طبق گزارش منتشر شده در سام‌موبایل، بیانیه‌های رسمی سامسونگ پیرامون سری گلکسی تب S10 و گلکسی S24 FE شامل نکاتی درباره آینده هوش مصنوعی گلکسی است. سامسونگ هشدار داده که: «تا پایان سال 2025، ممکن است برای برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی هزینه‌هایی اعمال شود.» این هشدار مشابه آن چیزی است که سامسونگ در ماه ژانویه پس از معرفی سری گلکسی S24 و همچنین در ژوئیه، پیش از رونمایی از سری گلکسی Z6، منتشر کرده بود.

قابلیت‌های Galaxy AI در سال 2025

هنوز مشخص نیست کدام‌یک از قابلیت‌های Galaxy AI در سال آینده میلادی به سرویس‌های پولی تبدیل می‌شوند. اوایل سال جاری، رئیس بخش سلامت سامسونگ اعلام کرده بود که این شرکت در حال بررسی راه‌اندازی سرویس اشتراکی برای اپلیکیشن سلامت است، اما تاکنون این اقدام عملی نشده است.

حرکت سامسونگ به سوی ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌صورت اشتراکی می‌تواند نشان‌دهنده تغییرات مهم در مدل‌های درآمدزایی شرکت‌های تکنولوژی باشد. در حالی که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک مؤلفه حیاتی در تجربه کاربری دستگاه‌های هوشمند است، وابستگی کاربران به این تکنولوژی ممکن است فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد فراهم کند. اما سوال اینجاست که آیا کاربران آمادگی پرداخت هزینه‌های اضافی برای قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را دارند؟ سامسونگ باید تعادل بین ارائه ارزش واقعی و قیمت‌گذاری منصفانه را رعایت کند تا بتواند رضایت کاربران را حفظ کند.

نیاز شدید سامسونگ به کسب درآمد از AI

نکته جالب توجه این است که سامسونگ در بیانیه‌های مطبوعاتی خود به جای استفاده از عبارت «Galaxy AI»، تنها از واژه «AI» بهره برده است. این موضوع می‌تواند به این معنا باشد که بیشتر قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ به فناوری‌های گوگل وابسته هستند و این احتمال وجود دارد که گوگل به دنبال کسب درآمد از این فناوری‌ها باشد، و سامسونگ نیز از این روند پیروی کند. سامسونگ مدتی است که به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از خدمات و اشتراک‌های پولی است. به عنوان مثال، یکی از خدماتی که هم اکنون به صورت پولی در دستگاه‌های گلکسی ارائه می‌شود، سرویس «Secure Wi-Fi» است که برای استفاده ۲۴ ساعته آن باید ۰.۹۹ دلار یا به صورت ماهانه ۱.۹۹ دلار پرداخت کنید. به نظر می‌رسد سامسونگ با مفهوم اشتراک‌های پولی بیگانه نیست. چه سامسونگ و چه گوگل یا هر دو در این تصمیم نقش داشته باشند، به احتمال زیاد برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی که در حال حاضر رایگان هستند یا حتی قابلیت‌هایی که هنوز معرفی نشده‌اند، در سال ۲۰۲۵ به خدمات پولی تبدیل شوند.

سامسونگ با حرکت به سمت مدل‌های اشتراکی و خدمات پولی، در حال تطبیق خود با گرایش جهانی تکنولوژی است که به‌طور روزافزون به کسب درآمد از خدمات مبتنی بر اشتراک روی آورده است. این رویکرد، اگرچه از نظر تجاری منطقی به نظر می‌رسد، اما برای کاربران می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند، چرا که استفاده از فناوری‌هایی که قبلاً رایگان بوده‌اند، با هزینه همراه خواهد شد. سامسونگ باید به دقت قیمت‌گذاری و نحوه اجرای این تغییرات را مدیریت کند تا بتواند ضمن ایجاد درآمد، اعتماد کاربران را حفظ کند.

تمام حقوق مالکیت معنوی این وب‌سایت به فروشگاه کارت آنلاین تعلق دارد